آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
اجتماعی
۴
زاویه دید

حمایت جدی دولت از سرمایه گذاری در حوزه سلامت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور: بعد از اجرایی شدن برجام تا کنون هشت رئیس جمهوری، پنج نخست وزیر، سه رئیس مجلس سنا و 18 وزیر امورخارجه در سه ماهه گذشته به ایران آمده اند. با مذاکرات انجام شده با مسئولان کشورهای مختلف برای ایجاد 73 میلیارد دلار خطوط اعتباری بین ایران و کشورهای دیگر مذاکره شده و برای سه میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی مجوز قطعی صادر شده است و دولت در این زمینه روزهای پرکاری دارد.موضوع طرح تحول نظام سلامت و ابعاد مختلف آن همچنان یکی از اولویت های اصلی دولت یازدهم است و با توجه به این اولویت سرمایه گذاران خارجی نیز برای سرمایه گذاری در این زمینه استقبال کرده اند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی: با تصویب دولت مشوق های متعددی برای حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران به وجود آمده است و دولت همه حمایت های لازم را از سرمایه گذاران خارجی حتی بیش از سرمایه گذاران ایرانی اعمال می کند که تضمین پرداخت غرامت در صورت ملی شدن و سلب مالکیت، تضمین جبران خسارت های ناشی از ممنوعیت و توقف موافقتنامه های مالی و تضمین خرید کالاو خدمات تولیدی از جمله مواردی است که دولت به صورت اقتصادی برای حمایت از سرمایه گذاران خارجی اعمال می کند. نرخ مالیات برای شرکای خارجی از 25 درصد فراتر نمی رود. در مناطق آزاد معافیت مالیاتی به مدت 20 سال حاکم است و نیاز به اخذ ویزا وجود ندارد و ورود و خروج مواد اولیه و کالابرایشان آزاد است.

رئیس کل بانک مرکزی: بازار مصرف بزرگ منطقه، نیروی جوان تحصیلکرده و ذخایر عظیم زیرزمینی زمینه را برای مصرف سرمایه گذاری ها بویژه در حوزه سلامت ایجاد کرده است. در عین حال در حوزه سرمایه گذاری های خارجی در ایران ضمانت های ویژه ای از سوی دولت وجود دارد و از بعد قانون حمایت از سرمایه گذاری مطلوب ترین شرایط را ایجاد کرده ایم. در زمینه ترکیب تامین مالی پروژه یک حداقلی وجود دارد که براساس آن 25 درصد از حجم سرمایه گذاری باید کیفیت سرمایه داشته و 75 درصد آن می تواند از طریق تامین مالی داخلی یا خارجی حاصل شود که از این طریق می توانیم حجم مناسبی از سرمایه گذاری را تامین کنیم.