آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
اجتماعی
۴

تلفن تماس: 88769075

سلام ایران

تعطیلی پنجشنبه کتابخانه های عمومی سمنان: آقای آقایی در تماس با ستون سلام ایران اظهار داشتند قرار بود ساعات کار کتابخانه های عمومی را افزایش دهند اما نه تنها این ساعات اضافه نشد بلکه کتابخانه های عمومی سمنان در عصر پنجشنبه ها تعطیل شد. با توجه به اینکه سرانه مطالعه ایران بسیار پایین است و باعث ابراز نگرانی مسئولان فرهنگی شده است، چه دلیلی دارد در عصر پنجشنبه که اوقات فراغت مردم بیشتر است کتابخانه های عمومی تعطیل شود. لطفا مسئولان فرهنگی پاسخ دهند.

تصویر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی: آقای برکچی چنین بیان کردند که 20 روز قبل مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه ای که در روزنامه ایران چاپ شد اعلام کردند نامه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به هیات دولت ارسال شده است. لطفا سخنگوی محترم دولت پاسخ دهند که چرا در تصویب حق قانونی 2میلیون و 500 هزار بازنشسته تامین اجتماعی تعلل می شود.

هزینه تعهد محضری در مسکن مهر: آقای نجفی نیز گفتند قشر پایین دست جامعه که برای مسکن مهر ثبت نام می کنند ابتدا به ساکن باید دو تعهد محضری جهت تکمیل پرونده ارائه نمایند که هر کدام هزینه ای برابر 70 هزار تومان دارد در صورتی که در پایان کار و در زمان انتخاب واحد مدارک و تعهد را طلب و درخواست کنند شاید بنابه دلایلی مسکن به شخص ثبت نام کننده تعلق نگیرد و هزینه های تعهد محضری نابجا باشد. از مسئولان مسکن مهر تقاضای تجدیدنظر دارم.

نقش رسانه ها در رهنمودهای دینی: مخاطب محترمی در پیام ارسالی ضمن تشکر از کارکنان روزنامه ایران نوشته اند با توجه به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از رسانه ها خصوصا روزنامه ایران انتظار ویژه می رود رهنمودهای دینی مرتبط با این عنوان را به سمع و نظر مخاطبین برسانند.