آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
اقتصادی
۶
خبر

با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود

افزایش پروازهای مستقیم به مالزی و تایلند

در راستای ارتقای پروازهای تهران به بانکوک و کوالالامپور، سازمان هواپیمایی کشوری ایران مجددا مجوز انجام 3 پرواز در هفته بین تهران و کوالالامپور و تهران-بانکوک از فرودگاه امام خمینی (ره) را صادر کرد.

با مجوز سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شده است شرکت هواپیمایی ایرآسیا که تا سال 2012 میلادی پروازهای تهران-کوالالامپور را انجام می داد، مجددا از دوم تیرماه امسال، پروازهای خود را به تهران از سر گیرد.

بنابر این گزارش، مدیرکل گروه اجرایی ایرآسیا ایکس در این باره به خبرنگاران گفت: گام بزرگی در تهران برداشته ایم تا پروازهای مستقیمی به کوالالامپور و بانکوک از طریق ایرآسیا از تهران برقرار کنیم.

مدیرکل گروه اجرایی ایرآسیا ایکس گفت: از دوم تیر ماه امسال هر هفته 3 پرواز مستقیم تهران-کوالالامپور و تهران-بانکوک و بالعکس 330 -300 انجام می دهیم البته برنامه داریم این پروازها را از تهران روزانه کنیم که امیدواریم طی هماهنگی با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه های ایران و شرکای تجاری این ایرلاین در ایران، مسیرهای هوایی خود را از ایران به کشورهای خارجی توسعه دهیم.

وی بیان کرد: دلیل اصلی که سال 2012 میلادی پروازهای خود را به تهران لغو کردیم تغییرات ناگهانی نرخ ارز بود که ادامه کار را برای ما از نظر صرفه اقتصادی با مشکل مواجه کرده بود؛ البته تحریم ها هم موجب بروز تغییراتی در نرخ ارز شد و بدان دلیل که هزینه های ایرلاین ها، ارزی است، این نوسان ارزی شرایط کار را برای ما در ایران مشکل کرد.