آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۰
ایران زمین
۱۷

رفع مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه معادن خراسان رضوی

براساس تفاهمنامه سازمان صنعت و خانه صنعت خراسان رضوی، راهکارهایی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان اتخاذ و در نظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، «مسعود اصغریان»، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی در این باره گفت: طبق این تفاهمنامه راهکارهایی برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی استان مانند وثیقه، داشتن چک برگشتی و بدهی معوق به منظور دریافت تسهیلات از بانک ها اتخاذ شده و بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات می شوند. تسهیلاتی که برای پرداخت به صنایع خراسان رضوی در نظر گرفته شده شامل واحدهای دارای کمتر از 100 نفر اشتغال و طرح های نیمه تمام با پیشرفت اجرایی بیشتر از 60 درصد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی یادآور شد: برای رفع مشکل وثیقه واحدهای صنعتی برای دریافت تسهیلات بانکی، از امکانات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کمک گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه کم توجهی به تخصص در بهره برداری مطلوب از معادن خراسان رضوی، مشکلاتی را برای این بخش ایجاد کرده، افزود: 4/10درصد از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط مستقر در شهرک های صنعتی استان راکد و شماری نیز نیمه فعالند که مقرر شده مورد عارضه یابی قرار گیرند.

«حسین نکاحی»، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی هم با بیان اینکه معادن به عنوان بخش زیربنایی اقتصاد و تامین کننده مواد اولیه صنایع معدنی، بیشتر نیازمند عارضه یابی هستند، تصریح کرد: در تفاهمنامه ای که برای عارضه یابی واحدهای تولیدی خراسان رضوی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت استان منعقد شد، جای عارضه یابی معادن خالی است.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی و مشکلات مالی معادن خراسان رضوی گفت: امسال سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به یک هزار میلیارد ریال افزایش یافته و می طلبد که سازمان صنعت پیگیر تخصیص سهم بیشتری از این منابع برای معادن استان باشد.