آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۱
فن آوری
۸
خبر

دبیر شورای عالی فضای مجازی:دوره تماس تصویری به سر آمده است

پرونده تماس های تصویری که بیش از دو سال است ارائه قانونی آن به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شده، در نهایت بسته شد.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره سرنوشت تماس های تصویری این گونه اعلام کرد که دوره تماس های تصویری به سر آمده است. البته ابوالحسن فیروزآبادی توضیح بیشتری در این باره ارائه نداد و مشخص نشد معنای صحبت او به طور دقیق این است که دیگر در دنیا هیچ اپراتوری به ارائه این خدمات نمی پردازد یا در ایران قرار بر آن است که محدودیت ارائه خدمات در این حوزه دائمی باشد.

وی همچنین گفته بود: حتی اگر امروز هم به ما مجوز ارائه تماس های تصویری را بدهند ما در این حوزه نمی توانیم ورود کنیم، چرا که با روی کار آمدن OTTها دیگر تماس تصویری معنای چندانی ندارد، چرا که در گام اول برخی گوشی ها مانند آیفون اصلا امکان برقراری تماس تصویری نداشته و خود برنامه ای خاص در این زمینه دارد.

در مورد سایر گوشی ها نیز با توجه به اینکه امکان استفاده از تماس تصویری رایگان OTTها وجود دارد منطقی به نظر نمی رسد مشترک برای برقراری یک دقیقه تماس تصویری 160 تومان به اپراتور بپردازد.

گفتنی است تماس های تصویری که بخشی از خدمات اپراتورها به هنگام ارائه خدمات اینترنت پهن باند نسل سوم و چهارم حساب می شوند با روی کارآمدن اپراتور سوم تلفن همراه برای مدتی ارائه شد و از جمله سرویس هایی بودند که مورد توجه کاربران قرار گرفتند.

بعدها به دنبال برخی اعتراض ها جلوی ارائه آنها گرفته شده و از سرگرفتن این دسته از خدمات به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شد.