آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۱
جهان
۲۰

دکه

یو اس ای تودی (امریکا): کاخ سفید می گوید روسیه و چین بر میزان پرواز جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی خود برفراز ناوها و پایگاه های دریایی و زمینی امریکا در آسیا و شرق و شمال اروپا افزوده اند. مقامات نظامی امریکا معتقدند هم مسکو و هم پکن در حال توسعه نفوذ خود در مناطق پیرامونشان هستند که از نظر آنان این خطری برای منافع این کشور است.

دیلی تلگراف (انگلیس): جدیدترین نظرسنجی این روزنامه انگلیسی نشان می دهد اغلب مردان بالای 65 سال حامی ابقای عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا هستند. این نظر سنجی همچنین نشان می دهد میزان حمایت ها از جدا نشدن انگلیس از اتحادیه اروپا به 55 درصد افزایش یافته است. این رقم در نظرسنجی یکی دو ماه پیش 42 درصد بود.

سعودی گازت (عربستان): بعد از مشکلاتی که سال گذشته در عربستان برای زائران خانه خدا پیش آمد و همچنین افزایش تهدیدات تروریستی در این کشور، مقام های عربستانی تاکید کردند با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و فصل ورود زائران به این کشور تمهیدات امنیتی خود را بیشتر کرده اند تا امنیت مسافران را تامین کنند.

جپن تایمز(ژاپن): ژاپن و تایوان در نظر دارند با هدف مقابله با توسعه نفوذ چین در منطقه خط مذاکراتی جدید را به راه اندازند. قرار است این مذاکرات منجر به توسعه همکاری های دو کشور در زمینه تجارت های دریایی شود. نخستین دور این گفت وگو ها تا یک ماه آینده آغاز می شود.