آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

وام مسکن روستاهای مرزی کشور 50 میلیون ریال افزایش یافت

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از افزایش وام مسکن روستاهای مرزی کشور تا سقف 200 میلیون ریال خبر داد و گفت: مبلغ این وام در گذشته 150 میلیون ریال بود.

علیرضا تابش در حاشیه بهره برداری از بیستمین واحد مسکن ویژه خانواده های بالای دو معلول در مازندران در جمع خبرنگاران افزود: در نشست هفته گذشته هیئت دولت اعتبار ساخت و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی روستایی امسال تصویب شده که 80 هزار واحد از این تعداد مربوط به روستاهای مرزی است.

وی ادامه داد: وام مسکن بقیه نقاط روستایی کشور نیز از 150 میلیون به 180 میلیون ریال در سال 95 افزایش یافت.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه همه تسهیلات مسکن روستایی از منابع داخلی بانک ها تامین می شود، اظهار داشت: هرچند این تسهیلات کمک بسیار خوبی برای ساخت و ساز و بهسازی واحدهای مسکونی روستاهای کشور محسوب می شود اما همانند اعتبارات عمرانی در بسیاری از استان ها به دلیل مشکلات بانکی پرداخت نمی شود.

وی درباره ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول نیز اظهار داشت: دو هزار واحد مسکن برای این خانواده ها در کشور براساس تفاهم نامه میان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی در حال ساخت است که 18 میلیون تومان وام بلاعوض و 12 میلیون تومان نیز به صورت تسهیلات بهسازی برای این واحدها پرداخت می شود.

تابش گفت: تاکنون 295 هزار واحد از مجموع 350 هزار واحد مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر، تحویل متقاضیان داده شد.

افتتاح طرح هادی روستای «کنتا» در بخش چهاردانگه، بهره برداری از یک هزار و 115 واحد مسکونی روستایی در شهرستان آمل و برگزاری جلسه مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های مازندران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به مازندران است.