آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۲
دیپلماسی
۷

کوتاه دیپلماسی

وزارت خارجه عملیات تروریستی در سوریه را محکوم کرد

ایرنا: حسین جابری انصاری با محکوم کردن عملیات های تروریستی انتحاری علیه اهداف غیرنظامی در طرطوس و جبله سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی می خواهد به وظایف و مسئولیت های قانونی و اخلاقی خود در رویارویی همه جانبه با این پدیده شوم و غیرانسانی عمل کند. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان این عملیات های تروریستی و ملت و دولت سوریه ابراز همدردی کرد. در این حملات انتحاری که داعش مسئولیت آنها را برعهده گرفت، مراکز پرجمعیت، ازجمله پایانه اتوبوس شهری و یک بیمارستان هدف قرار گرفت.

تاکید غیرمتعهدها بر لزوم همکاری سازمان ملل و اتحادیه آفریقا

ایسنا: سفیر ایران در سازمان ملل با تاکید بر لزوم همکاری میان سازمان ملل و اتحادیه آفریقا برای حفظ صلح و امنیت بین المللی گفت: جنبش غیرمتعهدها از طرح معماری صلح و امنیت در آفریقا پشتیبانی می کند. او در بیانیه اش گفت: من افتخار این را دارم که به نیابت از جنبش غیرمتعهدها صحبت کنم. ابتدا مایلم به جناب رئیس به دلیل قبول مسئولیت ریاست شورای امنیت توسط مصر در ماه جاری تبریک بگویم. من علاوه براین مایلم قدردانی خود را از برگزاری این جلسه و نشست توجیهی که امروز صبح برگزار شد، به شما ابراز کنم.

مقام روس: سازمان شانگهای با عضویت ایران تقویت خواهد شد

ایرنا: رئیس مرکز فناوری های سیاسی روسیه با بیان اینکه سازمان همکاری شانگهای ابزار کارآمدی برای توسعه نظام چندقطبی در جهان و حفظ منافع ملی کشورهای عضو است، گفت که برنامه پیش رو برای «پیوستن ایران به این سازمان، گام مهمی برای تقویت و تحکیم همکاری شانگهای خواهد بود تا نقش های مهم تر منطقه ای و بین المللی ایفا کند». سرگئی میخییف اظهار کرد: با اجرای برجام بسیاری از تحریم های ضدایرانی برداشته شده و اکنون زمینه ورود ایران به سازمان همکاری شانگهای مساعد شده است و تهران نیز می تواند همراه مسکو و دیگر اعضا برای پیشبرد این تشکل تلاش کند.