آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۲
جهان
۲۰

دکه

وال استریت ژورنال (امریکا): حملات تروریستی و حوادث مربوط به خطوط هواپیمایی در اروپا و کشورهای اطراف این قاره علاوه بر قربانیان انسانی، قربانی دیگری هم داشته است و آن صنعت توریسم و گردشگری اروپاست. در همین راستا، مقامات صنایع گردشگری و خطوط هوایی کشورهای اروپایی این روزها مکرر از کاهش تعداد گردشگران و پروازها و حجم پایین رزرو هتل ها گله می کنند.

چاینا دیلی (چین): سودان برنامه ساخت نخستین راکتور هسته ای 600 مگاواتی خود را با کمک «شرکت ملی هسته ای چین» رسما آغاز کرد و طی توافقنام های که این کشور آفریقایی با طرف چینی امضا کرده است، تا 10 سال آینده امکان استفاده از انرژی هسته ای در سودان برای نخستین بار فراهم می شود.

داون (پاکستان): کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا پرداخت کمک مالی جدیدی به پاکستان را تصویب کرد. جان مک کین رئیس این کمیته، لایحه ای را که حدود 800 میلیون دلار به پاکستان پرداخت می شود، معرفی کرد. پاکستان از سال 2013 حدود 1/3 میلیارد دلار کمک از امریکا دریافت کرده است.

دیلی تلگراف (انگلیس): خاتون حیدر فرمانده بریگاد خورشید، ارتش زنان ایزدی در جبهه نبرد با داعش، گفت: ما به نبرد ادامه می دهیم و از زنان خود محافظت می کنیم. دشمن نیرومند است اما گروه بریگاد خورشید برای مقابله با داعش بعد از خرابی های روستاها، کشته شدن پدران و براردان مان، در آمادگی به سر می برد.