آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۲
اقتصاد
۵

خبر

ترکان: قراردادهای تجاری چابهار تا 6 ماه آینده بسته می شود

تسنیم: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به اینکه چابهار به دروازه اقیانوسی و صادرات مجدد برای ایران تبدیل می شود، گفت: در کمتر از شش ماه آینده قراردادهای تجاری برای این بندر منعقد می شود و کار به مرحله اجرا می رسد. اکبر ترکان در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: «چابهار در شرف جهشی جدید است و نقش اقیانوسی مهم را برای کشورمان ایفا خواهد کرد و خوشبختانه اسکله های جدیدی برای بهره برداری آماده می شود».وی با اشاره به بهره برداری بخشی از این اسکله ها از سوی هند اظهار کرد: «این بندر برای کشورهای آسیای میانه و کشورهایی که دسترسی به دریا ندارند، نقطه اتکای معتبری است و هندی ها یکی از علاقه مندان توسعه و سرمایه گذاری در این منطقه هستند».وی همچنین صادرات و بسته بندی مجدد کالاو مواد خام در این بندر را از دیگر اقدامات مثبت اقتصادی در چابهار عنوان کرد و گفت: «این مواد به بازارهای مختلف، ازجمله افغانستان صادر می شود».

رئیس اتاق تهران: ارتباط 2 بانک اتریشی با ایران برقرار شده است

ایرنا: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: دو بانک «رایفایزن» و «اوبر بانک» اتریش ارتباط خود را با بانک های ایران آغاز کرده اند و برای بازرگانان اعتبار اسنادی (ال سی) باز می کنند. «مسعود خوانساری» در حاشیه همایش اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری ایالت «کرنتن» اتریش در جمع خبرنگاران افزود: این بانک ها برای گشایش ال سی اقدام می کنند و به این ترتیب، روابط تجاری دو کشور تسهیل شده است.

تولید 144 میلیون بشکه نفت از میدان های نفتی خلیج فارس

شانا: سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: سال گذشته، با تحقق 97درصدی برنامه تولید تکلیفی شرکت نفت فلات قاره برای تولید نفت در خلیج فارس، میزان تولید نفت از میدان های این منطقه به 144 میلیون بشکه رسید.