آرشیو دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۴
جهان
۶

با پیشروی داعش به شمال مارع در سوریه اوضاع پیچیده می شود

شرایط فعلی سوریه در حالی است که تروریست ها مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و مرتب به شهرهای در کنترل یکدیگر حمله می کنند. در این میان غیرنظامیان آسیب اصلی در این اتفاقات را متحمل می شوند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: تروریست های داعش دست کم با دو خودروی بمبگذاری شده وارد شهر مارع در استان حلب در شمال سوریه شدند و درگیری ها میان مخالفان مسلح و داعش همچنان ادامه دارد.

این گروه تروریستی با این حمله، شهر مارع را از شهرک اعزاز که تحت کنترل مخالفان است، جدا کرد و این بزرگ ترین دستاورد داعش در حلب از دو سال گذشته محسوب می شود. منابع مخالف سوری در حالی نسبت به سقوط مقر خود در شهر اعزاز و حمله داعش به شهر مارع هشدار می دهند که این درگیری ها، صدها غیرنظامی را مجبور به فرار از این دو شهر به سمت شهر عفرین کرده که تحت سیطره یگان های مدافع خلق کرد است. این دو شهر مقر اصلی مخالفان در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه محسوب می شود. اسپوتنیک نیز گزارش کرده، گردانی از ارتش ترکیه وارد 700 متری خاک سوریه در شهر عفرین در شمال حلب شده است. این در حالی است که داعش نیز شهر مارع را که در دست مخالفان است از سه محور محاصره کرده، اما به دلیل مقاومت شدید مخالفان این گروه تروریستی نتوانسته کنترل شهر را در دست بگیرد.

براساس گزارش ها، ارتش ترکیه و جنگنده های ائتلاف، حملاتی را به مقرهای داعش و خطوط امداد آن انجام دادند، اما این حملات مانع پیشروی داعش در مقرهای مخالفان در مرز با ترکیه نشده است. یکی از رهبران احرار الشام در حومه حلب می گوید: داعش به ورودی های جنوبی، شرقی و شمالی شهر مارع رسیده است و هر لحظه امکان سقوط این شهر به دست این گروه وجود دارد. در صورتی که داعش بتواند وارد شهر شود، مخالفان مقر خود را در حومه شمالی حلب در مرز با ترکیه از دست می دهند و داعش با این پیشروی خطر را از مناطق تحت سیطره خود در حومه شمالی و مرز ترکیه دور می کند.