آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کشف 2 هزار و 872 کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی و فارس

ماموران انتظامی استان های خراسان جنوبی و فارس طی چند عملیات جداگانه موفق شدند دو هزار و 872 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از کشف 2 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر در چهار عملیات جداگانه در استان خبر داد.

سرهنگ مجید شجاع افزود: این میزان مواد مخدر، با کار اطلاعاتی، درگیری مسلحانه با قاچاقچیان و بازرسی از خودروها در شهرستان های نهبندان، سربیشه و درمیان به دست آمد.

وی با بیان اینکه از مجموع مواد کشف شده، 500 کیلوگرم هروئین فشرده و بیشتر مواد دیگر تریاک بوده است، یادآور شد: در این ارتباط 12 نفر دستگیر و 6 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس نیز گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان با انجام اقدام های اطلاعاتی مطلع شدند یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر، قصد انتقال یک محموله مواد افیونی از استان کرمان به استان فارس و شهر شیراز را دارد.

سرهنگ محمدجعفر تولایی افزود: ماموران پس از استقرار در طول مسیر تردد قاچاقچیان، یک دستگاه پژوه 405 را در یکی از ورودی های شهر شیراز شناسایی، متوقف و در بازرسی از آن 200 کیلوگرم تریاک کشف و یکی از قاچاقچیان را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی شهرستان داراب هم در دو عملیات جداگانه از دو دستگاه خودرو پژو 405 و پراید 29 کیلو و 400 گرم تریاک و 37 کیلو و 500 گرم حشیش کشف و در ارتباط با این مواد سه قاچاقچی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار نیز اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده این شهرستان 43 توزیع کننده مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ دوم علی همت پور افزود: از این خرده فروشان مواد مخدر، شش کیلو و 784 گرم تریاک، هرویین، شیشه، ماری جوانا، 508 عدد قرص اعتیادآور، پنج عدد حقه وافور و سه ترازوی توزین مواد مخدر کشف شد.

وی در ادامه گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.