آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۵
ورزش ایران
۱۰

گلایه های سرمربی تیم ملی جودوی بانوان: مشکل مالی همیشه برای بانوان است

تیم ملی جودوی بانوان سال هاست به حال خود رها شده و مسئولان فدراسیون ها هیچ توجهی به این بخش نمی کنند.

می توان گفت، مشکل جودوی بانوان همان مشکل کلی ورزش بانوان است، کم توجهی مسئولان. ملیحه خورشیدی، سرمربی تیم ملی جودوی بانوان در گفت وگو با جام جم درباره همین کم توجهی و اعزام نشدن های مناسب و برگزاری اردوهای تدارکاتی صحبت کرد. او که تیمش را برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به میزبانی هند آماده می کند، گفت: این مسابقات، شهریور در هند برگزار می شود و در حال حاضر، اردوهای تیم ملی را به صورت منطقه ای برگزار می کنیم. بعد از ماه رمضان هم مسابقه قهرمانی کشور انجام می شود و بعد از آن، اردوهای متمرکز خودمان را آغاز می کنیم. برگزاری اردوی مشترک با یکی از کشورهای همسایه از دیگر برنامه های ماست.

خورشیدی درباره شرایط فدراسیون جودو گفت: مدت هاست فدراسیون رئیس ندارد و خیلی سروسامان نداشته است. البته از وقتی آقای خدابخش و خانم کعبی زاده به فدراسیون آمده اند، توجه به بخش بانوان بهتر شده است. امیدوارم با حضور مسئولان جدید، شرایط فدراسیون بهتر شود و توجه بیشتری نسبت به بانوان صورت بگیرد.

سرمربی تیم ملی جودوی بانوان اظهار کرد: همه تمرکزها روی آقایان است. درست است که آنها برای کسب سهمیه المپیک تلاش می کردند، اما باید به مدال آوری بانوان هم توجه شود و برای آن هم ارزش قائل شوند. اگر می گویند مردان سه سهمیه گرفته اند، باید این نکته را مدنظر قرار داد که چند سال است، این ملی پوشان در مسابقه های خارجی شرکت می کنند و بر همین اساس، توانسته اند سهمیه بگیرند. اگر این هزینه ها برای بانوان هم صورت بگیرد، آنها می توانند نتایج بهتری بگیرند. همیشه برای ما هر سال یک اعزام بیشتر نبوده است و می گفتند که پول نیست. مشکل بودجه همیشه برای بانوان است و تیم های مردان به همه سفرها اعزام می شوند ولی زنان نه. امیدوارم این مشکل حل شود. بانوان هم می توانند مدال بگیرند، اما باید انگیزه لازم را در جودو کاران ایجاد و آنها را به رقابت های بیشتر اعزام کرد.