آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۵
ورزش ایران
۱۰

تنها 4 روز به شروع کاپ یک روئینگ آسیا

قایق ها در گمرک!

چهار روز مانده به کاپ یک روئینگ آسیا، اردونشینان نوبتی تمرین می کنند. پاروزنان روئینگ، جمعه قایق هایشان را در دریاچه آزادی به آب می اندازند، در کاپ یک آسیای تهران؛ مسابقه ای که برای ایرانی ها جنبه تدارکاتی دارد. تدارکات برای بازی های آسیایی ساحلی و قهرمانی آسیا.

رقابتی با حضور پاروزنان روئینگ اندونزی، تایلند، قزاقستان، عراق و کره شمالی آن هم 15 و 16 خرداد و در مواد سبک و سنگین وزن تک نفره و دونفره 500 و هزار متر. روئینگی ها حالاتقریبا آماده اند، اما حالادغدغه اصلی روئینگی ها نداشتن قایق است. قایق هایی که قرار بوده زودتر به دست آنها برسد تا تمرین کنند و برای مسابقات آماده شوند، اما هنوز در گمرک گیر کرده است. به همین علت اردونشینان به خاطر کمبود قایق، نوبتی با تیم نوجوانان تمرین می کنند در ساعاتی متفاوت. مرادخانی، سرمربی دختران روئینگ می گوید: هدف اصلی بچه ها تمرین برای بازی های آسیایی ساحلی و قهرمانی آسیاست، اما به دلیل میزبانی کاپ یک آسیا، تقریبا برای این مسابقه های تدارکاتی هم آماده شده اند.

ملی پوشان با این که کاپ یک آسیا برایشان تدارکاتی است، اما به گفته سرمربی تیم، نتیجه هم مهم است: مسابقه تدارکاتی است ولی نتیجه هم اهمیت دارد. ماده های مسابقه را طوری چیده ایم که از بچه های قوی استفاده کنیم. هرچند هدف اصلی بچه ها برای بازی های ساحلی است. از نظر مرادخانی، قزاق ها حریفان اصلی شاگردانش هستند: در غیبت ژاپن، کره و چین که معمولاپا به کاپ های آسیایی نمی گذارند، قزاق ها با تیم اصلی می آیند و حریف جدی بچه های ما محسوب می شوند. البته اندونزی هم تیم خوبی است و در قهرمانی آسیایی سال قبل همه مدال ها را گرفتند. فقط کره شمالی که خیلی در مسابقات حاضر نمی شود کمی برایمان ناشناخته است.