آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۵
جامعه
۱۷

اتوبوس و مترو 14 خرداد رایگان است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تمهیدات مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی را برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تشریح کرد. به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی گفت: در حوزه خدمات ناوگان ریلی (مترو) از صبح روز 14 خرداد تمام خدمات در خط یک و مسیرهای منتهی به سه ایستگاه شاهد، حرم و شهرری رایگان خواهد بود.

وی با بیان این که متروی تهران در روز مراسم از ساعت 5و30دقیقه صبح تا پایان مراسم به زائران خدمات ارائه می کند، گفت: در شب ارتحال (13 خرداد) نیز مترو در هر 30 دقیقه مسافران را به صورت رایگان به سه ایستگاه شاهد، شهرری و حرم مطهر جابه جا می کند.

تشکری هاشمی درباره اقدامات شرکت اتوبوسرانی برای روز ارتحال امام(ره) با بیان این که از ساعت 6 صبح اتوبوس های پایتخت از 41 مبدا خدمات رایگان به زائران ارائه خواهند کرد، گفت: اتوبوس ها به صورت رایگان و بدون توقف نسبت به جابه جایی زائران اقدام خواهند کرد و پس از اتمام مراسم نیز زائران را به صورت رایگان به مبادی اولیه باز خواهند گرداند. به دلیل تقارن نمازجمعه با مراسم ارتحال امام خمینی(ره) تعدادی اتوبوس نیز پیش بینی شده تا زائرانی که قصد شرکت در نمازجمعه را دارند، به محل برگزاری نماز منتقل کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص تمهیدات تاکسیرانی برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره) نیز گفت: 150 دستگاه تاکسی ون برای پوشش مراسم ارتحال امام خمینی پیش بینی شده که از چهار محور اقدام به جابه جایی رایگان زائران از محدوده بهشت زهرا(س) تا محل برگزاری مراسم خواهند کرد. وی افزود: تاکسی ها در محورهای در اصلی بهشت زهرا، پل شهید صنیع خانی، سه راه باقرشهر و بلوار سعادت مستقر خواهند شد.