آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۵
ایران
۱۵

تخمه آفتابگردان چینی در بازار خشکبار زنجان جولان می دهد

تخمه های آفتابگردان چینی نیز همچون دیگر اقلام مصرفی از نوع خارجی در بازار خشکبار زنجان برای خود جا باز کرده و هر روز بیشتر از روزهای قبل در سبد خریداران قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، این روزها وقتی گذری از بازار خشکبار یا قصد خرید تخمه آفتابگردان را دارید و سراغ کیفیت بالای این محصول را می گیرید، فروشندگان بلافاصله با معرفی و تبلیغ نوع چینی به قیمتی کمتر از تخمه های آفتابگردان داخلی آن را به مشتریان عرضه می کنند.

این مساله علاوه بر بازار خشکبار ایران در بازار زنجان نیز رخنه کرده و طرفداران تخمه آفتابگردان علاقه مند به خرید نوع چینی آن با قیمت پایین تر شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی استان زنجان در این باره گفت: جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق وظیفه گمرک و نیروی انتظامی است و تخمه های آفتابگردان چینی به احتمال زیاد از مبادی غیررسمی وارد بازار شده است.

حسین جعفری تاکید کرد: در داخل کشور به اندازه کافی تخمه آفتابگردان تولید می شود اما مجوزی برای واردات این خشکبار صادر نمی شود.

یکی از فروشندگان تخمه های آفتابگردان، هر کیلوگرم نوع چینی این محصول را 75 هزار ریال و محصول ایرانی را 140هزار ریال عنوان کرد و گفت: تخمه های خام آفتابگردان چینی دو سالی است از استان قزوین وارد بازارهای استان زنجان می شود.