آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۵
فرهنگ و هنر
۱۶

فرهنگ ایران زمین با «آبرنگ»

مناظری از روستاهای قدیمی ایران، بازار تهران، نقاشی هایی از آداب و رسوم مردم ترکمن و عشایر، تصاویری از گل های رز و کاغذی را این روزها می توان در گالری شکوه به تماشا نشست.

به گزارش مهر، این روزها نمایشگاه گروهی آبرنگ هنرمندان ناصر نورمحمدزاده، نادر مهذب نیا و بهنام نور محمدزاده در گالری شکوه برپاست.

مهذب نیا در مورد 20 اثر تازه ای که در این نمایشگاه ارائه داده است، گفت: در این نمایشگاه سعی کردم با بهره گیری از رنگ های شاد بخشی از فرهنگ و هویت ایرانی را در قالب نقاشی آبرنگ به مخاطبان آثارم تقدیم کنم.

این هنرمند درباره استفاده از رنگ های شاد و زنده در آثارش افزود: من از رنگ هایی در آثارم بهره می گیرم که بتواند بخشی از فرهنگ و هویت ایرانی را نشان دهد. دوست دارم افراد با نصب کردن تابلوی نقاشی من به روی دیوار خانه شان، رنگ ها و بخشی از تمدن دیرینه مان را وارد زندگی خود کنند زیرا معتقدم باید به هویت فرهنگی مان ببالیم.

او ادامه داد: من همیشه می گویم هنرمند لکه می گذارد و فضای خیس را ایجاد می کند، اما رنگ به جایی که باید می رود و شما دخل و تصرفی در آن نخواهید داشت و دست خدا در کار است.

بهنام نورمحمدزاده دیگر هنرمند این نمایشگاه است که تصاویری از گل های رز و کاغذی را به صورت آزاد و رها نقاشی کرده است.

او درباره آثارش در این نمایشگاه گفت: نقاشی هایی که در این نمایشگاه ارائه داده ام همگی ذهنی، احساسی و بدون مدل کار شده اند، این نقاشی ها را بر اساس علاقه زیادی که به کارهای احساسی و رها دارم به تصویر کشیدم. هنگام اجرای کار سعی می کنم هر آنچه در ذهن دارم را بر اساس احساساتم روی مقوا انعکاس دهم.

نمایشگاه آبرنگ «بهشت رنگ ها» تا 12 خرداد در گالری شکوه دایر است.