آرشیو شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۳۴
ورزشی
۲۳

ورزش جهان

برگزاری مراسم خاکسپاری «کلی»

مراسم تدفین محمدعلی کلی قهرمان پیشین بوکس جهان، با رعایت آداب اسلامی در ایالت کنتاکی امریکا برگزار شد. در این مراسم که با حضور نزدیک به 14 هزار نفر برگزار شد، صدها نفر از مردم و همچنین خانواده محمدعلی کلی بر پیکر این قهرمان فقید بوکس ادای احترام کرده و آداب سنتی اسلامی را برگزار کردند. شوگر ری لئونارد قهرمان پیشین بوکس المپیک، لنوکس لوئیس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و اعضای خانواده محمدعلی کلی از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند. این در حالی بود که اوباما به دلیل مسائل خانوادگی رسما به دلیل غیبتی که در این مراسم داشت، عذرخواهی کرد و به جای حضور، نامه او در مراسم خاکسپاری قرائت شد. محمدعلی کلی که سه بار قهرمان جهان شده بود، 32 سال نیز با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم کرد و جمعه هفته گذشته در 74 سالگی درگذشت.

صعود ونزوئلاو حذف اروگوئه از «کوپا آمه ریکا»

در ادامه مسابقات فوتبال جام ملت های امریکای جنوبی (کوپا آمه ریکا) اروگوئه که بدون لوئیس سوارس مصدوم به میدان آمده بود و سابقه فتح کوپا در سال های اخیر (2011) را داشت، تن به حذفی غیرمنتظره و سریع از این پیکارها داد. اروگونه آمده بود تا شکست 1-3 روز اول خود مقابل مکزیک را جبران کند اما مقابل ونزوئلاهم با نتیجه 0-1 شکست خورد و حذفش قطعی شد، ونزوئلادر نقطه مقابل با 6 امتیاز از دو بازی بالارفت. مکزیک نیز در دیدار بعدی با درخشش و گلزنی خاویر هرناندس ملقب به چیچاریتو، 0-2 جامائیکا را برد و مثل ونزوئلا6 امتیازی و صعودکننده شد و جامائیکای بدون امتیاز هم مانند اروگوئه باید چمدانش را ببندد و کوپای 2016 را ترک گوید.

«شاراپووا» به مدت 2 سال محروم شد

فدراسیون بین المللی تنیس اعلام کرد: ماریا شاراپووا، تنیسور زن روسی به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ به مدت دو سال از حضور در مسابقات تنیس محروم است. تست دوپینگ شاراپووا در مسابقات ماه ژانویه گرنداسلم استرالیا به خاطر استفاده از ماده ممنوعه ملدنیوم مثبت اعلام شد. او پس از این ماجرا اعتراف کرد که از ملدنیوم استفاده کرده است. شاراپووا بعد از این حکم در صفحه اجتماعی خود نوشت: من از روی عمد کاری نکردم و نمی توانم این حکم ناعادلانه را که مرا دو سال محروم کرده اند، بپذیرم.