آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۰
صفحه اول
۱

استشمام بوی بهار از رسانه ملی

رئیس جمهور با تاکید بر نقش برجسته رسانه های همگانی در تقویت روحیه امید در جامعه و معرفی فضا و شرایط پس از برجام، اظهارداشت: در همه جای دنیا حزب و جناح وجود دارد اما جایی که بحث مسائل و منافع ملی در میان است، منافع حزبی و جناحی مفهوم و معنای خود را از دست می دهد.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه، تقویت امید و اعتماد در جامعه و تلاش برای جلوگیری از لطمه دیدن امید مردم را ضروری دانست و گفت: آرامش و ثبات امروز جامعه و پیشرفت های حاصله مرهون همین روحیه امید و آرامش مردم است.

رئیس جمهور در ادامه به نقش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تبیین اقدامات دولت اشاره کرد و گفت: امروز بوی بهار را از این رسانه احساس می کنیم و شرایط مقداری با قبل متفاوت است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که ما به آزادی مطبوعات، رسانه ها و قلم در ایران اسلامی افتخار می کنیم، گفت: البته همچنان در این مسیر مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید مرتفع شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر نیاز دولت به رسانه، اظهار داشت: دولت ضمن این که به رسانه نیاز دارد، باید بتواند با رسانه ها ارتباط و تعامل داشته باشد.

روحانی، وجود هر گونه ضعف در رابطه دولت با رسانه را یک نقص بزرگ دانست و با تاکید بر رفع این مشکل، اظهارداشت: رفع فاصله ها و تقویت ارتباط بین دولت و رسانه ضروری است.

رئیس جمهوری همچنین بر حضور رسانه های کشورمان در عرصه منطقه ای و جهانی تاکید کرد و گفت: امروز دنیا نیاز دارد که حرف و منطق جمهوری اسلامی ایران را بشنود و باید با ارتقاء و تقویت جایگاه رسانه های خود، حرف ها و منطق مان را در سطح منطقه و جهان در برابر دشمنان و رقبا به گوش جهانیان برسانیم. روحانی تصریح کرد: رسانه های کشورمان در سطح جهانی دچار ضعف هستند که باید آن را برطرف کرده و صدای خویش را توسط انواع رسانه های جمعی، مجازی و مکتوب به گوش جهانیان برسانیم.