آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۰
ماشین
۸
خودروی روز

فولکس واگن این بار در کره جنوبی متهم شد

پس از متهم شدن نیسان به درست نبودن نتایج تست های آلایندگی، این بار دولت کره جنوبی توجه خود را معطوف فولکس واگن کرده است.

به گزارش پدال، چندی پیش دولت کره جنوبی دستور داد تا نیسان 814 دستگاه قشقایی فروخته شده در این کشور را فراخوان کند و فروش این خودرو را تا زمان به دست آمدن نتایج آلایندگی متوقف کرد. تحقیقات نشان می دهد هنگام رانندگی وقتی دما به بیش از 35 درجه سانتی گراد می رسد، کنترلر سیستم کاهش گازهای خروجی خاموش می شود. اگرچه نیسان گفته این توقف به منظور جلوگیری از افزایش بیش ازحد دما صورت گرفته اما دولت کره جنوبی خاطرنشان کرد 35 درجه سلسیوس در محدوده دمایی نرمال قرار دارد.

حالا، طبق گفته های دفتر دادستانی سئول، فولکس واگن تست های آلایندگی و سطح صدا را در بیش از چند مدل دستکاری کرده تا صادرات آنها به کره انجام شود. به نظر می رسد فولکس واگن 37 گزارش جعلی را برای موسسه تحقیقات زیست محیطی کره جنوبی و برای 26 مدل ارائه کرده که میان این مدل ها خودروهایی چون گلف و آئودی RS7 هم به چشم می خورند. سخنگوی فولکس بدون ارائه جزئیات بیشتری اظهار کرده که به تحقیقات دادستانی پاسخ خواهند داد. فولکس هنوز هم با رسوایی دیزل گیتی که در سپتامبر 2015 رخ داد دست به گریبان است. در آن زمان فولکس اعتراف کرد از دستگاه های شکست استفاده کرده تا خودروهای دیزلی این کمپانی آلایندگی کمتری را در تست ها نشان دهند.