آرشیو یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۰
ورزش ایران
۱۰

سخت ترین قرعه والیبال نشسته در اولین تجربه پارالمپیک

جنگ تمام عیار با قهرمان و نایب قهرمان

سخت ترین قرعه در پارالمپیک به نام تیم ملی والیبال نشسته رقم خورد؛ همگروهی با آمریکا و چین، قهرمان و نایب قهرمان جهان. ایرانی ها که با اولین حضور در بازی های پاراآسیایی، پارالمپیکی شدند، بدشان نمی آید با کسب سکو کلکسیون اولین افتخاراتشان را کامل کنند.

اگر چه به نظرلیلی توکلی، نایب رئیس انجمن والیبال نشسته کار خیلی سختی است: ایران در گروه b با تیم های آمریکا و چین قهرمان و نایب قهرمان جهان بازی می کند. گروه خیلی سختی دارد. تیم برای صعود از دور مقدماتی باید اول یا دوم شود، بنابراین جدال سختی برای جانماندن از کورس قهرمانی دارد. با همه سختی های قابل پیش بینی، اما توکلی باز هم دلش گواهی می دهد دختران ایران می توانند: ما با همه سختی ها باز هم تا آخرین لحظه به صعود تیم امیدواریم. درست است برد قهرمان و نایب قهرمان جهان کار راحتی نیست، اما هیچ چیزی غیر ممکن نیست. اگر دختران ما مثل تمرینات پر تلاش باشند، می توانند در اولین تجربه پارالمپیک بدرخشند. به گفته توکلی، اردوی والیبال نشسته ها تنها به اردوی داخلی ختم نمی شود و فدراسیون بازی تدارکاتی و اردوهای مشترک با خارجی ها در نظر گرفته است: رایزنی هایی برای اردوی مشترک با تیم های چین، اوکراین و روسیه شده، اما به دلیل این که کشورها همزمان درگیر تدارک برای بقیه رشته ها هستند، بنابراین چین و اوکراین زمان پیشنهادی دیرتری از تاریخ مورد نظر ما دادند که قضیه را منتفی کردیم.

با لغو اردوی چین و اوکراین، روسیه تنها اردوی تدارکاتی خارجی تیم ملی والیبال نشسته شد: ماند روسیه، که احتمالابرای مردادماه جور می شود. تیم ملی قبل از پارالمپیک به روسیه می رود تا هم تمرین کند و هم چند بازی تدارکاتی با آن تیم انجام دهد. البته هنوز حتمی نشده است.

توکلی احتمال می دهد تیم ملی والیبال نشسته با یک یا دو تغییر نسبت به قبل در پارالمپیک حاضر شود: شک نکنید یک تا دو نفر در پست اسپوکر تیم ملی تغییر می کنند. درواقع ده نفر ثابت هستند و تنها دو نفر تغییر می کنند. البته از زمان حضور فرید صائبی کنار تیم، با مشاوره هایش تاکتیک و تکنیک بچه ها رشد کرده است، حتی بازیکنان جوان. سعی ما رشد 12 نفر کنار هم است. بازیکنان تا حدی کنار هم رشد کرده اند و البته با هم رقابت می کنند که حتی شاید بازیکنی که فکر نمی کردیم حالاحالاها فیکس شود، خیلی زود فیکس شد.