آرشیو شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۶
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

لیبی

المیادین: ارتش لیبی در ادامه عملیات علیه گروه تروریستی داعش، جنوب شهر اجدابیا مرکز استان واحات را هم از چنگال این گروه آزاد کرد. ارتش لیبی همچنین مناطق جدیدی را در بنغازی به کنترل خود درآورد. سخنگوی ارتش این کشور گفته کار تروریست ها در این مناطق یکسره شده و ارتش به پیروزی رسیده است.

کویت

البیان: پارلمان کویت قانونی را تصویب کرده که براساس آن هر کسی که به ذات پروردگار و انبیاء الهی و امیرکویت! اهانت کند از نامزدی در انتخابات پارلمانی محروم می شود این قانون با 40 رای موافق و 3 مخالف به تصویب رسید!

یمن

العهد: رهبر جنبش انصارالله یمن به متجاوزان سعودی هشدار داده و گفته، «ما همان قدر که پذیرای صلح هستیم همان قدر هم آماده مقاومتیم و باید همیشه برای مقابله با متجاوزان و همه توطئه های آنها آماده باشیم.» وی همچنین از مردم خواسته مراقب توطئه های دشمنان باشند.

ترکیه

اسپوتنیک: دولت ترکیه طی اقدامی انتقام جویانه دیدار هماهنگ شده مقامات آلمانی با نیروهای نظامی شان در پایگاه هوایی اینجرلیک را لغو کرد. پارلمان آلمان اخیرا قتل عام ارامنه به دست امپراتوری عثمانی را به رسمیت شناخت که موجب اعتراض شدید دولت ترکیه شد.

آمریکا

تسنیم: یک سناتور آمریکایی گفته، تا زمانی که طالبان و گروه تروریستی داعش در این کشور وجود دارند حضور نظامیان آمریکایی نیز لازم است! این سخنان در حالی از سوی این سناتور آمریکایی مطرح می شود که اخیرا باراک اوباما رئیس جمهور این کشور از افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی در افغانستان خبر داده است. به اعتقاد کارشناسان، تروریست ها همیشه بهانه لازم برای غرب جهت حضور نظامی در منطقه بوده اند.