آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۷
جهان
۲۰

اسپانیایی ها امروز پای صندوق های رای می روند

در حالی که ترس از پس لرزه های همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر سراسر قاره اروپا سایه افکنده، امروز یکشنبه صندوق های رای در اسپانیا مهیا شده اند تا مشخص شود مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود تا چه اندازه تحت تاثیر برگزیت قرار گرفته اند.

به گزارش یورونیوز، علاوه بر این، بیش از 6 ماه بن بست سیاسی و ناکامی ائتلاف احزاب سیاسی برای تشکیل دولت در اسپانیا، مردم این کشور را بر آن داشته تا بار دیگر پای صندوق های رای بروند اما هیچ چیز مشخص نیست و انتخابات اسپانیا لقب نامعلوم ترین انتخابات جهان را به خود گرفته است.

هر چند نظرسنجی ها نشان می دهد، حزب محافظه کار «مردم» به رهبری ماریانا راخوی، نخست وزیر کنونی اسپانیا همانند انتخابات 20 دسامبر گذشته بیشترین آرا را کسب خواهد کرد اما ورود احزاب نوظهور سیودادانوس و پودموس می تواند همه چیز را تغییر دهد.

دولت و اپوزیسیون اسپانیا روز جمعه گذشته ضمن ابراز تاسف از اینکه نتایج همه پرسی انگلیس باعث خروج این کشور از اتحادیه اروپا شده، آن را رویداد بسیار ناخوشایندی قلمداد کردند. اکنون باید منتظر ماند و دید آزمون انتخاباتی اسپانیا تا چه اندازه برای دولت یا اپوزیسیون اسپانیا خوشایند یا ناخوشایند خواهد بود.