آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۷
کارآفرینی
۱۵
کارآفرینی اینترنتی

یک بازی اینترنتی 30هزار میلیارد تومانی

آیدین تبریزی

چند وقت پیش بود که رسانه ها خبر جالبی از دنیای کسب و کارهای اینترنتی بویژه در حوزه ساخت بازی های اینترنتی آنلاین منتشرکردند که هوش از سر آدم می برد. شاید برای بسیاری از آدم ها جالب باشد که یک شرکت چینی، پیشنهاد 9 میلیارد دلاری برای خرید یک بازی را داده است. بله، این رقم و صفرهایش چند بار با دقت چک شده است.

شگفت انگیز و باورنکردنی است اما واقعیت دارد. 9 میلیارد دلار یعنی حدود 30 هزار میلیارد تومان، آن هم برای یک بازی. در این خبر آمده بود که شرکت سرمایه گذاری چینی Tencent Holdings پیشنهاد خرید 9 میلیارد دلاری «کلش آو کلنز» را داده است. جالب اینجاست که قیمت این بازی در سال 2013 یعنی سه سال پیش فقط 770 میلیون دلار بوده و در سه سال با این تصاعد عجیب در ارزش و قیمت مواجه شده است.

در این خبر آمده: «هدف چینی ها برای خرید «کلش آو کلنز» گرفتن بازار پول سازی از روی گیم محبوب آسیایی هاست که درآمدزایی فوق العاده ای برای مالکان آن داشته است.»

اما آنچه در این خبر برای مخاطبان احتمالا جالب خواهد بود این است که در این یکی- دو دهه چه حجم عظیمی از اقتصاد و کسب و کارهای دنیا به سمت فضای مجازی چرخیده است و کسب و کارهای اینترنتی به ساده ترین عبارت دارند در دنیای امروز هماوردطلبی می کنند. به امید روزی که ما هم قدرت شگفت انگیز این فضا در به دنیا آوردن کسب و کارهای نوپا اما بسیار سودده را درک کنیم.