آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۶
جهان
۶

سرکوب تظاهرات فلسطینیان در کرانه باختری

با نزدیک شدن به روز قدس، رژیم صهیونیستی تلاش می کند جلوی هرگونه حرکت اعتراضی را در فلسطین بگیرد. به همین مناسبت روز جمعه گذشته تظاهرات شهروندان فلسطینی در شهرها و روستاهای کرانه باختری را که در اعتراض به دیوار نژادپرستانه حایل و استمرار شهرک سازی ها برگزار شده بود، بشدت سرکوب کرد.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین، صدها شهروند فلسطینی و فعال خارجی در تظاهرات گسترده ای که در خیابان ها و روستاهای کرانه باختری به منظور درخواست تخریب دیوار نژادپرستانه حایل و توقف شهرک سازی برگزار شد، شرکت کردند.

در تظاهرات غرب رام الله، ده ها شهروند فلسطینی شرکت کردند. این تظاهرات پس از اقامه نماز ظهر در اراضی مصادره شده آغاز شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های فلسطین و تصاویر شهید «محمود بدران» نوجوان فلسطینی را که چند روز پیش نزدیک روستای بیت لقیا در غرب رام الله به شهادت رسید، در دست داشتند.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته در ورودی شهرک کریات اربع در الخلیل با تیراندازی به سمت یک دختر فلسطینی، وی را به شهادت رساندند. صهیونیست ها مدعی شدند که این دختر فلسطینی با خودروی خود دو شهرک نشین را زخمی کرده است. نیروهای اشغالگر از ابتدای انتفاضه قدس در اکتبر سال گذشته تاکنون 221 نفر را به شهادت رسانده اند.

به گزارش العالم و به گفته شاهدان، پس از تصادف خودروی این دختر فلسطینی با خودروی یکی از شهرک نشینان در ورودی شهرک کریات اربع، نظامیان صهیونیست فورا به سوی آن دختر آتش گشودند. نظامیان سپس ورودی شهرک را بستند و مانع انتقال آن دختر به بیمارستان شدند. مسئولان رژیم اشغالگر مدعی شدند که آن دختر فلسطینی قصد داشت دو شهرک نشین را زیر بگیرد و آن دو نفر به دلیل برداشتن جراحت سطحی، به بیمارستان منتقل شدند. در یک خبر دیگر اعلام شد مقتدی صدر به مناسبت روز قدس بیانیه ای را صادر کرده و در آن از عربستان سعودی خواسته است به جای یمن ائتلاف نظامی خود را متوجه آزادی فلسطین کند.

به گزارش ایرنا، مقتدی صدر در بیانیه ای که دیروز در صفحه رسمی خود منتشر کرد، گفت: اگر این 40 کشور عربی و اسلامی که عربستان آنها را گردآوری کرده است، به سوی آزادی فلسطین هدایت شوند، هم برای عربستان بهتر بود هم برای ما (عراق).