آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۶
فرهنگ و هنر
۱۶

قدردانی وزیر ارشاد از فعالیت های قرآنی صدا و سیما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از فعالیت های قرآنی صدا و سیما، روایت داستان های قرآنی در قالب فیلم ها و سریال ها را فعالیتی ارزنده دانست و اظهار امیدواری کرد، سریال «حضرت موسی(ع)» کار نیمه تمام زنده یاد سلحشور هر چه زودتر توسط دیگر هنرمندان به نتیجه برسد.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن در جمع خبرنگاران به گفت وگو درباره مسائل فرهنگی مختلف پرداخت. او درباره استفاده از مفاهیم قرآنی در عالم هنر بیان کرد: درباره مفاهیم قرآنی کار کمی صورت گرفته است و در این زمینه باید فعالیت های بیشتری صورت گیرد. قرآن درباره امانتداری، وفای به عهد، راستگویی و بسیار از فضائل اخلاقی، مسائل مهمی را بیان کرده است که باید این مفاهیم را در فیلم های سینمایی نمایش دهیم.

جنتی با بیان این که لزومی ندارد در فیلم آیه قرآن بخوانیم یا به تفسیر قرآن بپردازیم، ولی مساله مهم این است که به مفاهیم قرآنی توجه شود، تصریح کرد: سایر فعالیت های هنری در حوزه قرآن را می توان در تابلوهای نقاشی و خوشنویسی مشاهده کرد که این فعالیت ها به عنوان کارهای تزئینی است و کمک می کند تا جاذبه های قرآن برای نسل جوان افزایش پیدا کند.

وزیر ارشاد با اشاره به این که صدا و سیما در زمینه داستان های قرآنی کارهای خوبی کرده است، افزود: یکی از کارهای ناتمام مربوط به داستان حضرت موسی(ع) است که متاسفانه به سرانجام نرسید و امیدواریم هنرمندان این کار را تکمیل کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به محدودیت اعتبارات موجود در وزارت ارشاد به عنوان یکی از مشکلات این حوزه تصریح کرد: سعی می کنیم همین اعتبارات موجود را به سمت برنامه های قرآنی سوق دهیم.

او افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ تلاوت قرآن را به صورت عملی در مساجد ترویج می کند. طرح تلاوت نور که نمازگزاران بعد از نماز یک صفحه قرآن را تلاوت می ‎کنند از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ارائه شده و خوشبختانه در بسیاری از مساجد کشور اجرا می شود.

وزیر ارشاد اظهار امیدواری کرد، طرح تلاوت نور گسترش یافته و بعد از هر نماز تفسیر یک آیه از قرآن در مساجد ارائه گردد تا به درک بیشتر مردم از فهم قرآن منجرشود.