آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۶
حوادث
۱۹

کلاهبرداری 480 میلیاردی 2 شرکت با فاکتورهای جعلی

جانشین رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جزئیات کلاهبرداری و فرار مالیاتی دو شرکت بزرگ را تشریح کرد.

به گزارش جام جم، سردار مسعود منفرد دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت این دو شرکت، گفت: شرکت اول بیش از 150 مهر و فاکتور را جعل کرده و در ازای استفاده از آن از متهمان مبالغی را دریافت کرده بود؛ شرکت دوم نیز با استفاده ازحدود 600 مهر جعلی و فاکتور معتبر، باعث فرار مالیاتی کلان شده بود. متخلفان از فاکتور و مهر شرکت های ثبت شده و معتبر نیز سوء استفاده کرده بودند. برخی از این شرکت ها، فاکتور و مهرهای خود را در اختیار این دو موسسه قرار داده بودند و آنها نیز از این فاکتور و مهر ها سوء استفاده می کردند.

وی ادامه داد: این موسسات از مهر این شرکت ها استفاده و فاکتورهایی به سازمان مالیاتی کشور ارائه می کردند، شرکت های معتبر هم بعد از مدت ها متوجه این موضوع شدند. این شرکت های کلاهبردار دارای ساختمان های مجهز و لوکس و کارمندانی بودند که اغلب کارمندان از موضوع کلاهبرداری و ماهیت اصلی این شرکت ها بی خبر بودند اما حقوق و مزایای بالایی دریافت می کردند.بررسی های ما نشان می دهد این موسسات و شرکت ها در استان های تهران، اصفهان، مازندران و البرز بیشترین فعالیت را داشته اند.

به گفته جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا، در رسیدگی به این کلاهبرداری تاکنون 19 شرکت شناسایی شده و با توجه به کشف مهر 750 شرکت، ممکن است تعداد شرکت های کلاهبردار افزایش یابد که بررسی های پلیس آگاهی در این زمینه ادامه دارد و با همکاری مراجع قضایی این پرونده به صورت ویژه و شبانه روزی در حال رسیدگی است.

منفرد از دستگیری تعدادی از متهمان در این پرونده خبر داد و گفت: برخی از افراد دستگیر شده با وثیقه آزاد شده اند اما مسئولان اصلی موسسات که سه نفر شامل دو مرد و یک زن هستند، در بازداشت بوده و در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته اند. متهمان دستگیر شده دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و پیش از این نیز یکی از آنها به اتهام جعل اسناد و کلاهبرداری دستگیر شده بود.درباره مبلغ نهایی کلاهبرداری شده از سوی این افراد باید بررسی ها به اتمام برسد اما تاکنون این شرکت ها 480 میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته اند.