آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۶
جامعه
۱۷

پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت که طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان تا پایان شهریور در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد.

محمود اسلامیان در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: در زمان حاضر حقوق بازنشستگان این صندوق در 22 استان کشور به صورت مستقیم به حساب آنان پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح پرداخت مستقیم حقوق به بازنشستگان هنوز در استان های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، فارس، قم، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، مازندران و لرستان اجرایی نشده که تا پایان شهریور به اجرا درمی آید. این مقام مسئول یادآور شد: پیش از اجرای این طرح، پرداخت حقوق بازنشسته ها ابتدا از صندوق بازنشستگی به دستگاه های اجرایی آنان واریز می شد و دستگاه های اجرایی با دو سه روز تاخیر در گردش مالی، حقوق ها را به حساب بازنشسته ها واریز می کردند، اما با اجرای این طرح حقوق ها بدون تاخیر و مستقیم به حساب آنان واریز می شود.

وی با بیان این که بازنشسته ها از اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشسته ها بسیار راضی و خرسندند، اعلام کرد: این طرح برای جلوگیری از تضییع حقوق آنها و احقاق حقشان به اجرا درآمده است. اسلامیان تاکید کرد: با اجرایی شدن طرح مذکور، گردش مالی از دستگاه اجرایی واسطه گرفته می شود. همچنین امکان جعل و سوء استفاده احتمالی برخی دستگاه های اجرایی واسطه به صفر رسیده و امکان مشاهده آنلاین وضعیت گردش مالی بازنشستگان از طریق صندوق بازنشستگی مهیا شده است.