آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۸
فرهنگ و هنر
۲۲

آن سوی مرز

«لانتوری» نماینده ایران در جشنواره فیلم مونیخ

«لانتوری» که هفته آینده به عنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم کارلووی واری حضور خواهد داشت، از شانزدهم تا بیست و یکم تیر (ششم تا یازدهم جولای) در شهر مونیخ به نمایش درخواهد آمد.

درگذشت نویسنده شهیر آفریقای جنوبی

پاتریشیا د لیل، شهردار کیپ تاون اعلام کرد آدام اسمال، شاعر و نویسنده شناخته شده آفریقای جنوبی اوایل روز شنبه بعد از یک عمل جراحی در 79 سالگی درگذشت.

نمایش «آغی» در جشنواره «میدلبوری» امریکا

فیلم کوتاه «آغی» به کارگردانی یوسف کارگر از تولیدات انجمن سینمای جوانان ارومیه به بخش مسابقه دومین دوره جشنواره فیلمسازان جدید «میدلبوری» امریکا راه یافت.

6 فیلم کوتاه برای صد سالگی «اینگمار برگمن» در سوئد

به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد «اینگمار برگمن» کارگردان افسانه ای و سوئدی تاریخ سینما، موسسه فیلم سوئد از شش فیلمساز با تجربه برای ساخت فیلم هایی کوتاه با الهام از دنیای این کارگردان حمایت خواهد کرد. این فیلم های کوتاه داستانی که مدت زمان آنها نباید از 10 دقیقه بیشتر باشد، می تواند بر اساس یک فیلم، شخصیت، لوکیشن و دیگر جنبه های مرتبط با دنیای «برگمن» باشد و هر فیلم حداکثر تا هزینه 122 هزار دلار حمایت خواهد شد. تمامی این شش فیلم کوتاه قرار است در ژانویه سال 2018 و به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد «اینگمار برگمن» در جشنواره فیلم «گوتنبرگ» به نمایش گذاشته شوند. کارگردانان بسیاری آثار برگمن را الهام بخش حیات سینمایی خود دانسته اند که از آن جمله می توان به «روبرت آلتمن»، «وودی آلن»، «آتوم اگویان»، «استنلی کوبریک»، «دیوید لینچ»، «پل شرادر»، «آندری تارکوفسکی» و «فرانسوا اوزون» نام برد.

استقبال منتقدان سینمایی مسکو از «دختر»

فیلم سینمایی «دختر» که در سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «مسکو» 5 تیر به نمایش گذاشته شد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.