آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۱۸
روزنامه فردا
۲۰

پیشخوان

تازه ترین شماره ماهنامه اندیشه پویا پرونده ای مفصل درباره کارنامه سیاسی م.ا. به آذین دارد با روایت هایی از محمدعلی عمویی و بابک امیرخسروی. این شماره به روال شماره های قبل اندیشه پویا، با نگاهی انتقادی گزارش دیدار کیانوری و به آذین در اروپا را منتشر کرده و به همین بهانه به سراغ ابراهیم گلستان، داریوش آشوری، فریدون تنکابنی، عبدالله شهبازی، جمال میرصادقی، بهاءالدین خرمشاهی و حسین میرعابدینی رفته تا با آنها از ویژگی های شخصیتی به آذین و ماجرای اخراج آن گروه پنج نفره از کانون نویسندگان بگوید.

از دیگر بخش های این شماره، مروری بر پرونده ترور مجید شریف واقفی است آن هم به بهانه فیلم «سیانور» که در جشنواره فجر نیز با واکنش های متفاوتی همراه بود. جلال توکلیان در این شماره از علی شریعتی نوشته و جعفر مدرس صادقی در مصاحبه ای به کتاب «بهشت و دوزخ» اشاره کرده و خاطرات محمد مصدق از دوران تبعیدش در بیرجند.

از دیگر خواندنی های این شماره اندیشه پویا، مصاحبه مفصل سعید حجاریان و مصطفی ملکیان درباره اولویت سنجی فعالیت های سیاسی و فرهنگی اخیر است. تازه ترین شماره اندیشه پویا که ویژه خردادماه است با قیمت 12هزار تومان در همین روزها روی دکه هاست.