آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۸
صفحه آخر
۲۴

سه شنبه بازار فرهنگ

نشست بررسی کتاب «تفاسیر صوفیانه قرآن»

در طی سده های چهارم تا نهم هجری که در نوشته های غربی به دوره اسلام کلاسیک معروف است، مهم ترین و تاثیرگذارترین تفسیرها بر قرآن تالیف شدند. کتاب «تفاسیرصوفیانه قرآن از سده چهارم تا نهم» نوشته کریستین سندز نگاهی به میراث تفسیری صوفیه در این چند سده دارد و به اقوال و آثار صوفیان بزرگی چون سلمی، قشیری، غزالی، رشید الدین میبدی، روزبهان بقلی و عبدالرزاق کاشانی می پردازد. این کتاب نخستین پژوهش جامع درباره سهم صوفیان در تفسیر قرآن است و به تازگی با ترجمه زهرا پوستین دوز و به همت انتشارات حکمت منتشر شده است. نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه هشتم تیر ساعت 30: 16به نقد و بررسی کتاب «تفاسیر صوفیانه قرآن» اختصاص دارد که با حضور نصرالله پورجوادی، محسن معینی و مهرداد عباسی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

نمایش آثاری از «عباس کیارستمی» در موزه هنرهای معاصر

در هفتمین روز از نمایش منتخبی از فیلم های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روز سه شنبه 8 تیرماه ساعت 17، فیلم های «تجربه» به مدت 54 دقیقه، «بزرگداشت روز معلم» به مدت 20 دقیقه وفیلم «همشهری» به مدت 52 دقیقه به کارگردانی عباس کیارستمی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی آید.

دیدار با جانبازان و خانواده های شهدای شیمیایی

به مناسبت روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی، میکروبی و سالروز حمله شیمیایی به شهر سردشت، موزه صلح تهران و انجمن حمایت از قربانیان سلاح های شیمیایی از همه مردم و نمایندگان رسانه ها دعوت کرده است سه شنبه هشتم تیرماه از ساعت 10 تا 13 با حضور در موزه صلح با جانبازان شیمیایی و بازماندگان حملات شیمیایی در دوران جنگ تحمیلی ملاقات کنند.