آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۷۹
اخبار کشور
۳

معاون وزیر آموزش و پرورش: دوره «پیش دبستانی» اجباری نیست

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دوره پیش دبستانی اجباری نیست، گفت: در دو سال گذشته نرخ تحت پوشش پیش دبستانی از 38.2 درصد به 57 درصد رسیده است.

محمد دیمه ور در پاسخ به اینکه «آیا دوره پیش دبستانی اجباری است؟»، به خبرگزاری فارس گفت: خیر، پیش دبستانی مطابق قانون رسمی و غیراجباری است.

دیمه ور افزود: رسمی بودن آن از نظر نوع محتوای ارائه شده است که آموزش و پرورش باید محتوای خاصی برای این دوره تحصیلی ارائه کند که در مجموع این دوره غیراجباری است.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها موظف نیستند فرزندانشان را به دوره پیش دبستانی بفرستند، خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت و نقش تاثیرگذار این دوره تحصیلی که آموزش ها برای شکل دهی شخصیت دانش آموزان و ایجاد ساز و کارهای عمیق یادگیری و رشد ذهنی و عصبی دانش آموزان دارد، به دنبال توسعه پیش دبستانی هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به نرخ تحت پوشش دوره پیش دبستانی در استان های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته نرخ تحت پوشش پیش دبستانی از 38.2 درصد به 57 درصد رسیده است که عمدتا در مناطق محروم بوده است.

دیمه ور گفت: بنا داریم در مناطق دوزبانه و جاهایی که زبان مادری دانش آموزان با زبان معیار که فارسی است متفاوت است، به صورت گسترده دوره یکساله پیش دبستانی را ارائه کنیم که ثمرات و برکات ارزشمندی داشته باشد.