آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۹
جهان
۲۰

ده ها یمنی در حمله جنگنده های سعودی کشته و زخمی شدند

«روز خونین» در کارنامه <داعش> و عربستان

گروه جهان: بمباران جنگنده های سعودی و انفجارهای انتحاری داعش روز خونین دیگری را در یمن رقم زد.

به گزارش «ایران»، جنگنده های متجاوز سعودی بازار مفرق حیفان در استان تعز را هدف قرار دادند. شبکه خبری العالم گزارش داده در جریان این حمله دستکم 17 نفر از جمله 4زن کشته شده اند. برخی منابع یمنی نیز می گویند، جنگنده های سعودی بامداد سه شنبه به یک جایگاه پخش فرآورده های نفتی در حیفان حمله کرده اند. بر اساس این گزارش ها دست کم 10 نفر از مردم حاضر در منطقه در جریان این بمباران زخمی شده اند. گزارش هایی نیز درباره حمله هوایی به منطقه «حماله الشریجه» در استان لحج (جنوب تعز و جنوب غربی یمن) منتشر شده است. خبرگزاری فارس نیز به نقل از منابع یمنی گزارش داده است، دو حمله هوایی مشابه نیز در شهر المتون استان الجوف در مرز یمن و عربستان صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از حملات بامداد سه شنبه، رسانه ها از شلیک یک موشک بالستیک به سوی پایگاه نظامی خمیس مشیط در استان عسیر در جنوب عربستان سعودی خبر داده بودند. گفته می شود، کارشناسان اسرائیلی در این پایگاه مستقر هستند. خبرگزاری فارس نوع این موشک را «قاهر 1» عنوان کرده است.

روز خونین یمن که در بحبوحه مذاکرات صلح این کشور صورت گرفت، بخش دیگری نیز داشت. این بار داعش در مقر سابق گروه های تروریستی در یمن یک رشته عملیات انتحاری صورت داد. به گزارش ایسنا، چهار انفجار انتحاری به طور همزمان ساختمان اطلاعات نظامی و مراکز وابسته به نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری فراری یمن را در شهر المکلامرکز استان حضرموت یمن و اطراف آن هدف قرار داد. این انفجارها از طریق خودروهای بمبگذاری شده که عاملان انتحاری آنها را هدایت می کردند، رخ داد. به گفته منابع نظامی در این انفجارها 42 سرباز یمنی کشته و 37 تن دیگر نیز زخمی شدند.ریاض الجلیلی، مدیر بهداشت استان حضرموت نیز اعلام کرد که در این انفجارها 40 سرباز همراه با یک زن و کودک کشته شدند.

خبرگزاری رویترز زمان وقوع این انفجارها را غروب دوشنبه و به هنگام افطار عنوان کرده است. بنا بر اعلام خبرگزاری اعماق وابسته به گروه تروریستی داعش، این گروه مسئولیت انفجارها را بر عهده گرفته است. مکلامرکز استان حضر موت ابتدا سال گذشته به تصرف گروه موسوم «القاعده شبه جزیره عرب» در آمد، اما نیروهای وفادار به عبدربه منصور هادی با حمایت سعودی اواخر فروردین این شهر را تصرف کردند.