آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
جهان
۶

فراخوان حضور گسترده فلسطینیان در مسجدالاقصی

همزمان با نزدیک شدن به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، خطیب مسجدالاقصی فلسطینیان را به حضور گسترده در مسجدالاقصی و شهر اشغالی قدس فراخواند.

به گزارش رسانه های خبری فلسطین، عزام الخطیب، مدیرکل اداره اوقاف اسلامی و مسجدالاقصی خواستار عزیمت فلسطینیان به سوی مسجدالاقصی شد و تاکید کرد زیارت شهر قدس و حمایت از پایداری ساکنان آن یک تکلیف ملی است. فراخوان فلسطینیان به حضور در مسجدالاقصی درحالی صورت می گیرد که در مقابل رژیم صهیونیستی با دستگیری های گسترده و ایجاد پست های بازرسی متعدد، تلاش می کند مانع ورود فلسطینی ها به محدوده حرم شود. رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه رمضان تاکنون بیش از 300 جوان فلسطینی را بازداشت کرده است.

به گزارش تسنیم، عزام الخطیب گفت: زیارت مسجدالاقصی و شهر قدس تکلیف ملی است؛ زیرا این شهر یک شهر عربی، فلسطینی و اسلامی است و حضور دائمی در این شهر برای حمایت از پایداری ساکنان آن و تاکید بر این مساله که آنها تنها نیستند، یک مساله ضروری است.

خطیب اظهار کرد: صدها هزار نمازگزار فلسطینی روز جمعه در مسجدالاقصی برای به جا آوردن سومین نماز جمعه ماه رمضان حضور پیدا کردند، اما به دلیل ممانعت اشغالگران و جلوگیری از ورود افراد زیر 45 سال به قدس، عدم حضور جوانان میان نمازگزاران کاملامحسوس بود. وی ابراز امیدواری کرد که طی روزهای آینده شاهد حضور گسترده نمازگزاران در مسجدالاقصی باشند. در همین رابطه بنیاد فلسطین پاکستان برای برگزاری پرشکوه راهپیمایی روز قدس به دولت این کشور اعلام کرد در جمعه آخر ماه رمضان، به صورت رسمی راهپیمایی روز قدس برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، انجمن جوانان آناتولی ترکیه نیز با برگزاری مراسم ویژه ای ضمن تاکید بر آزادی قدس شریف و سرزمین های فلسطینی و بازگشت آوارگان فلسطین به موطن، به استقبال روز قدس رفتند. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در پی دیدار خود با روون ریولین رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که 50 سال اشغال سرزمین های فلسطینی از سوی این رژیم اثرات ویرانگری بر زندگی مردم فلسطین داشته است.