آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
ورزش ایران
۱۰

ایران، یونان و مکزیک برای تورین آماده می شوند

تیم ملی بسکتبال از 14 تیر در تورنمنت انتخابی المپیک تورین با یونان و مکزیک در گروه «الف» وارد رقابت می شود. در شرایطی که ملی پوشان ایران در لتونی با انجام مسابقات دوستانه آماده می شوند، تیم یونان هم دو دیدار دوستانه با ترکیه انجام داد که در هر دو با نتایج 78 بر 52 و 75 بر 70 برنده شد. یونانی ها جیانیس آنتتوکومپو، بازیکن میلواکی باکز و کوستا کوفوس، بازیکن ساکرامنتو را در اختیار دارند که هر دو عملکرد خوبی در مسابقات دوستانه داشتند.

تیم ملی مکزیک در این هفته مسابقه های سنترو بسکت (آمریکای مرکزی) را با شکست مقابل پورتوریکو در فینال به پایان برد. مکزیکی ها بازیکنان با تجربه زیادی در ترکیب خود دارند و گوستاوو آیون، ستاره تیم که در رقابت های سنترو بسکت غایب بود به تورنمنت تورین می رسد.

چنانچه ایران از گروه خود صعود کند با یکی از تیم های ایتالیا و کرواسی در گروه «ب» بازی خواهد کرد.این دو تیم نیز با تمامی بازیکنان خود سرگرم آماده سازی در دیدارهای تدارکاتی هستند.

بسکتبالیست های ایران که برای برپایی اردوی آماده سازی راهی لتونی شده اند نخستین دیدار تدارکاتی خود را برابر نیوزیلند برگزار کردند و تیم بیست و یکم رده بندی فدراسیون جهانی بسکتبال را با نتیجه 75 بر 72 شکست دادند. دیشب ملی پوشان بسکتبال در دومین دیدار تدارکاتی خود در ریگا با لتونی بازی کردند. امروز تیم ملی بسکتبال به لیتوانی می رود و سه روز در این کشور تمرین می کند.