آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
ایران
۱۵

قطار شهری کرمانشاه از شکارگاه عبور نمی کند

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تا زمانی که پروژه عبور قطار شهری کرمانشاه از شکارگاه مورد ارزیابی دقیق و آسیب شناسی قرار نگیرد، اجرایی نمی شود.

محمدحسن طالبیان با تاکید بر این که هر اقدام و تصمیم در این زمینه زمانی صورت می گیرد که اثرات منفی و مثبت این پروژه به صورت دقیق ارزیابی و بررسی شود، افزود: از آنجا که مسئولان شهری اصرار دارند که قطار شهری از شکارگاه و از زیرزمین با عمق 16 تا 20 متر عبور کند، جلسه ای با معاون عمرانی و مسئولان و مدیران شهری این استان گذاشته و قرار شد که نقشه های فنی این طرح به شورای فنی استان کرمانشاه و سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شود.

وی همچنین وضعیت حفاظتی سایت باستانی طاق بستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این که ساماندهی محوطه طاق بستان برای رسیدن به نقطه مطلوب به زمان بیشتری نیاز دارد، اما نم و رطوبت ناشی از ته نشین شدن آب باران که یکی از معضلات جدی این سایت مهم جهانی به شمار می رفت، اکنون رفع و کاملاخشک شده است.

معاون میراث فرهنگی کشور افزود: پس از بازدیدی که از محوطه داشتیم مشخص شد که ساماندهی محیطی آن هنوز کار دارد و لازم است که در اولویت برنامه ها قرار بگیرد.

به گفته طالبیان در ضلع جنوبی طاق بستان بخشی از پلاک ها آزادسازی شده و قرار است که تمام مجموعه و خیابان پیاده سازی شود تا از این طریق کل مجموعه باستانی یکپارچگی خود را حفظ کند.