آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
فرهنگ و هنر
۱۶

سهرابی نژاد و انتقاد از کامنت های مجازی

دنیای مجازی فضای به هم ریخته ای است که روی بی ارزش ترین اشعار کامنت می گذارند و فردی که حتی از سنش هم مشخص است تجربه ای ندارد، مورد تحسین قرار می گیرد. اینها را محمدرضا سهرابی نژاد یکی از شاعران پیشکسوت کشورمان گفته است.

او در رابطه با میزان تاثیرگذاری شعر بر مخاطب به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ذوق و سلیقه و شور و نشاط افراد با هم تفاوت دارد و غیر از آن، حال خود شخص در موقعیت های مختلف نیز متغیر است. برای مثال ممکن است من در شرایطی که حال طبیعی ندارم، بیتی از حافظ را خوانده و بگویم که چقدر بد است، اما روز دیگری بگویم بهتر از حافظ شاعر دیگری وجود ندارد؛ اما مساله این است که افراد با توجه به سلیقه روحی شان شعر انتخاب می کنند. گاهی شعری ضعیف است اما بر دل مخاطب می نشیند.

سهرابی نژاد درباره ساختار شعری عنوان کرد: شعر باید ساختار خوبی داشته باشد و هنگام سراییدن آن باید از کشف و شهود الهام گرفت تا شعر دارای روح شود.

این شاعر کشورمان افزود: شعر تجربه پختگی یک انسان است که با لحاظ کردن قوانین سراییده می شود؛ پس مانند الماسی که پس از بارها صیقل خوردن درخشنده می شود، روی شعر باید کار شود و شاعر آن را صیقل دهد.