آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
سینما
۱۸
خبر ویژه

مرگ پا گنده

باد اسپنسر با نام اصلی کارلو پدرسولی، بازیگر شناخته شده ایتالیایی که بیش از هر چیز با ایفای نقش پاگنده شهرت داشت، روز دوشنبه در 86 سالگی درگذشت.

به گزارش جام جم، باد اسپنسر پیش از این که به دنیای سینما بیاید، یک شناگر حرفه ای بود و حتی توانست به المپیک های ملبورن و هلسینکی راه پیدا کند. او نخستین ایتالیایی بود که در کمتر از یک دقیقه، مسیر صد متر را شنا کرد. البته واضح است که این مربوط به سال های جوانی و دوران لاغراندامی اسپنسر می شود، نه آن وقتی که به عنوان یکی از سنگین وزن ترین بازیگران جهان ایفای نقش می کرد. اسپنسر که دکترای حقوق هم داشت، زمانی هم وارد دنیای سیاست شد، هرچند در این زمینه چندان موفق عمل نکرد و نشان داد که بازی سیاسی را به اندازه بازی سینمایی بلد نیست.

رفیق و زوج سینمایی اسپنسر، بازیگری چشم رنگی و دوست داشتنی به نام ترنس هیل بود که حدود 20 فیلم با هم بازی کردند و تماشاگران سراسر دنیا خاطرات خوبی از فیلم های وسترن اسپاگتی و فیلم های اکشن و بانمک آنها دارند.

دوست گنج است، پاگنده به آفریقا می رود، بهش می گن بولدوزر و مواظب باش عصبانی می شیم، نام برخی از فیلم های اسپنسر است. یکی از دلایل شهرت و محبوبیت این بازیگر در ایران را باید به خاطر صداپیشگی زنده یاد ایرج دوستدار دانست که نقش های او را برای تماشاگر ایرانی، بامزه تر می کرد. باد اسپنسر سال 1960 با ماریا آماتو ازدواج کرد و سه فرزند به نام های جوزپه، کریستین و دیامانته داشت.