آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۵۰
اجتماعی
۴
خبر

بهزیستی و نظام روانشناسی مجوز مراکز مشاوره را صادر می کنند

مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور از واگذاری صدور مجوز مراکز مشاوره به سازمان های بهزیستی و نظام روانشناسی خبرداد و گفت: وزارت ورزش و جوانان طی یک ماه گذشته لایحه صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده را از هیات دولت پس گرفت.

به گزارش ایرنا، مهدی میر محمد صادقی افزود: بر این اساس فقط سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی با همکاری یکدیگر می توانند این مجوز ها را صادر کنند، زیرا این سازمان ها بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این اجازه را دارند اما وزارت ورزش و جوانان مطابق مصوبه شورای عالی جوانان به مراکز مشاوره مجوز می داد در حالی که مصوبه شورای عالی جوانان نمی تواند در مقابل قانون مجلس بایستد.

وی تصریح کرد: مراکز مشاوره ای که از وزارت جوانان مجوز گرفتند می توانند به بهزیستی مراجعه کرده و این سازمان آمادگی دارد مجوز برای آنها صادر کند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور در ادامه به لایحه سلامت روان اشاره کرد و بیان داشت: این لایحه که از سوی وزارت بهداشت ارائه شد در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و به خاطر جامع نبودن آن، به لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلابه اختلال روان تغییر نام داده است.