آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۹
صفحه آخر
۲۰

فرمانده تازه نفس

سردار سرلشکر محمد باقری به ریاست ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد.

این مسئولیت و جایگاه مهم را به او تبریک می گویم و از خدمات سردار سرلشکر بسیجی فیروزآبادی در طول مدت طولانی انجام این مسئولیت تقدیر می کنم. محمدآقا به لحاظ شایستگی های نظامی بویژه اطلاعاتی و عملیاتی؛ اخلاق، رفتار و حتی چهره و فیزیک، کپی برادر بزرگ تر خود شهید حسن باقری است. انتخاب این شخصیت کاربلد، شجاع و باانگیزه برای آمریکا و هم پیمانانش پیام روشنی دارد. عکس ها مربوط به تجلیل از دست اندرکاران «آخرین روزهای زمستان» و برنامه کوهنوردی دانشجویان پلی تکنیک در سال 60 است. بخشی از متن مربوط به عکس پایینی که قبلادر اینستاگرام آمده بود در پی نوشت می آید.

پی نوشت
در سرزمین های شمالی

تیم کوهنوردی دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک) آخرین روزهای اسفند 1360 برنامه سه روزه از شهمیرزاد (سمنان) به سمت قائمشهر برای فتح قله قدمگاه.یک کوهنوردی هیجان انگیز و لذت بخش در سرزمین های پوشیده از برف که بعضا تا سینه ما بالامی آید.

بالای قله؛ نفر سوم ایستاده از چپ، سردار سرلشکر محمدباقری، معاون اطلاعات عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و من هم در ردیف نشسته نفر اول از راست. آنهایی که به قله نرسیدند دلایل موجهی داشتند، از جمله نداشتن کفش مناسب.

در طول مسیر داروهای مختصری که همراه داشتیم به معدود روستاییانی دادیم که هیچ گونه امکان کمک رسانی برای آنان در آن موقع سال وجود نداشت.