آرشیو پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۹
ورزش
۱۲

تکاپو برای انتخاب جانشین آقای گل

مهاجم خارجی، نان شب پرسپولیس

با قطعی شدن حضور مهدی طارمی در ترکیه، پرسپولیسی ها بدجوری به تکاپو افتاده اند تا یک مهاجم ششدانگ جذب کنند، آن هم در شرایطی که گزینه داخلی در حد و اندازه طارمی وجود ندارد و نگاه ها به آن سوی مرز است.

مهدی طارمی که عنوان آقای گلی لیگ پانزدهم را با پرسپولیس به دست آورد، در حالی از پرسپولیس جدا شد که بسیاری از کارشناسان او، سردار آزمون و قوچان نژاد را بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران می دانند و دیگر مهاجمان با این سه نفر فاصله معنی داری دارند. جدول گلزنان و سیر گلزنی دیگر مهاجمان در فصل گذشته لیگ برتر گویای این واقعیت است.

تیم سرخپوش تهران که قهرمانی فصل گذشته را به دلیل اختلاف ناچیز تفاضل گل از دست داد، در حالی نقاط ضعف خود، ازجمله خط دفاعی و دروازه را پوشش داده است که حالابرای یافتن جانشینی مطمئن برای طارمی به تکاپو افتاده است. با توجه به این که برانکو، مسعود حسن زاده مهاجم ناراضی ذوب آهن را نخواست و مشخص نیست سجاد شهباززاده مهاجم ناراضی استقلال چه سرنوشتی با آبی پوشان داشته باشد، نگاه ها متوجه گزینه خارجی است.

در این شرایط، رزومه هایی از برخی مهاجمان خارجی به دست سرپرست باشگاه پرسپولیس و همچنین سرمربی این تیم رسیده و به احتمال فراوان، طی چند روز آینده یک مهاجم نوک به جمع سرخ پوشان اضافه خواهد شد.این بازیکن خارجی به احتمال فراوان در اردوی اوکراین همراه پرسپولیسی ها تمرین خواهد کرد.

با این حال گفته می شود، گزینه مدنظر برانکو کسی نیست جز ایوان کریستانوویچ کروات که فصل گذشته هم تا آستانه پرسپولیسی شدن پیش رفت. البته این مهاجم کروات کارنامه چندان قابل دفاعی ندارد که مسئولان باشگاه پرسپولیس به جذب او اصرار دارند و ظاهرا ترجیح می دهند با رقم درخواستی او، مهاجم بهتری را به خدمت بگیرند.