آرشیو شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۸۴
ورزش
۱۰

12 بسکتبالیست در فهرست ملی پوشان برای لیگ برتر

ملی پوشانی بدون تیم ملی

فدراسیون بسکتبال، بدون این که خبری از تیم ملی باشد، 12 بازیکن را در فهرست ملی پوشان برای لیگ برتر معرفی کرد.

سعیده علی، معصومه اسماعیلی، سپیده جعفری، آیرین هارطونیان، سارا اعتماد، مژگان خدادادی، مونا بهبهانی، سحر نجفی، شادی عبدالوند، دلارام وکیلی، گلاره کاکاوند و انیس مرادی بازیکنانی هستند که در فهرست ملی پوشان قرار دارند و هر تیم لیگ برتری طبق مصوبه فدراسیون می تواند با دو نفر از آنها قرارداد ببندد. نکته جالب این که تیم ملی بسکتبال ایران مدت هاست به خاطر نداشتن مجوز حضور با پوشش اسلامی از فدراسیون جهانی در هیچ مسابقه بین المللی ای حاضر نشده است.

با این حال فاطمه کرم زاده، نایب رئیس فدراسیون بسکتبال درباره انتخاب آنها می گوید: ما این بازیکنان را اسفندماه با پایان فصل قبل لیگ انتخاب کردیم. بعضی از آنها بازیکنان جدید هستند. آنها را انتخاب کردیم تا اگر مسابقه ای پیش آمد سریع کارها انجام شود و بعد هم برای قرارداد فصل جدید با تیم ها مشکلی نداشته باشند. از طرفی ملی پوشان در تیم ها پخش شوند و مثل سال قبل نباشد که یک تیم چهار ملی پوش داشت.

البته اگر بازیکنی از جمع این 12 نفر زمین بماند بعد تیم ها می توانند به عنوان یار خارجی با او قرارداد ببندند. در جلسه هماهنگی نواب رئیس بانوان استان ها بنا به تقاضای مربیان باشگاه های شرکت کننده در مسابقات سوپر لیگ B و A سال 96-95 مقرر شد هر باشگاه بتواند دو بازیکن خارجی داشته باشد، به شرط این که در هر مسابقه فقط یک بازیکن خارجی در زمین باشد؛ ولی در پلی آف هر دو بازیکن همزمان می توانند بازی کنند.