آرشیو دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۳
اجتماعی
۴

تکذیب حذف یارانه گروه های جدید

در پی انتشار خبر«از این پس فقط 3 گروه یارانه می گیرند» در برخی خبر گزاری ها و شبکه های مجازی معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت مطابق مصوبه مجلس حذف یارانه را دنبال می کند، خبرفوق را کذب دانست و گفت: مردم نگران حذف یارانه ها نباشند.

احمد میدری، درباره نحوه حذف یارانه افراد پردرآمد گفت: دیروز این پیامک را دریافت کردم و متعجب شدم. چنین خبری صحت ندارد و کذب محض است. دولت هر اقدامی در این باره بخواهد انجام دهد در راستای مصوبه مجلس خواهد بود. این خبر مانند بسیاری از اخبار می تواند دروغ باشد. این خبر را از اساس تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: مردم نگرانی نداشته باشند. چنین بحثی در هیچ نهاد دولتی وجود ندارد. اما در باره افرادی که شماره ملی دارند باید بگویم، در سال 94 اعلام کردیم آن دسته از افرادی که کد ملی دارند اما کارت ملی ندارند به سازمان ثبت احوال مراجعه کنند. وی افزود: در این میان افرادی هستند که سن آنها بالاتر از 18سال است ولی شماره ملی داشته و کارت ملی ندارند و مراجعه هم نکردند.

همچنین بنا بر گزارش فارس در این دوره یارانه 200 هزار نفر شامل خانوارهایی که سرپرست آنها از قضات، پزشکان، اعضای هیات علمی و وکلاو... هستند، حذف شده است.

سامانه ثبت اعتراض حذف شدگان

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز دیروز طی اطلاعیه ای در خصوص نحوه ثبت اعتراض حذف شدگان از یارانه نقدی اعلام کرد آن دسته از خانوارهایی که یارانه آنها در تیرماه سال جاری حذف گردیده است در صورت تمایل به ثبت اعتراض خود از روز چهارشنبه 30 تیرماه 1395 صرفا به سامانه www.yaraneh10.ir مراجعه فرمایند.