آرشیو دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۳
فرهنگ و هنر
۲۲

با امضای تفاهمنامه خانه کتاب و انجمن سینمای جوان صورت گرفت

نامگذاری روزی برای سینما و کتاب

به دنبال برگزاری نشستی مشترک میان متولیان خانه کتاب و انجمن سینمای جوانان و امضای تفاهمنامه میان این دو نهاد فرهنگی، از این پس روز 19 آبان ماه به نام روز کتاب و سینما نامگذاری می شود.

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با تشریح مفاد تفاهمنامه همکاری میان این موسسه و انجمن سینمای جوانان گفت: خانه کتاب سعی می کند حلقه واسطی باشد بین محافل ادبی و سینماگران تا به ایجاد زیرساخت های ادبی برای تولید فیلم های کوتاه با محوریت کتاب و کتابخوانی کمک کند. مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ادامه با اشاره به برخی مفاد این تفاهمنامه عنوان کرد: انتخاب روز 19 آبان به عنوان روز «کتاب و سینما» در سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و تدارک برنامه هایی خاص در این روز، بزرگداشت چهره های سینمایی که نقشی فعال در حوزه سینمای اقتباسی داشته اند، برگزاری نمایشگاه کتاب تحت عنوان «کتاب و سینما» همزمان با افتتاح جشنواره سی وسوم فیلم کوتاه از جمله اقدامات قابل توجهی است که در قالب این تفاهمنامه به اجرا درمی آید. فرید فرخنده کیش، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان نیز در این نشست طی سخنانی گفت: امضای این تفاهمنامه یکی از نیازهای سینمای امروز ما بود که با همکاری خوب موسسه خانه کتاب و دغدغه و تعهدی که هر دو مجموعه به موضوع کتاب و کتابخوانی داشتند، انجام می شود.

فرخنده کیش انتخاب روزی به عنوان روز کتاب و سینما، حمایت از فیلم هایی با محوریت کتاب و اختصاص جایزه ای خاص و مستقل برای این بخش را نشانگر توجه خاص مدیران این دو نهاد فرهنگی به موضوع کتاب و کتابخوانی و همچنین سینمای اقتباسی دانست.