آرشیو دوشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۳
حوادث
۱۸

خبر

تبهکارانی که پای دستگاه های کارتخوان نشسته اند

گروه حوادث / رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با هشدارجدی به شهروندان درباره احتمال وجود اسکیمر ها هنگام استفاده از دستگاه های کارتخوان گفت: انجام عملیات بانکی توسط مشتری و دقت هنگام خرید می تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند ضمن اینکه رمز عبور را خود مشتری باید وارد نماید. به گزارش خبرنگار حوادث «ایران» سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته از طریق دستگاه های کارتخوان گفت: در یکی از روش های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه های کارتخوان، افراد سودجو با نصب قطعه ای سخت افزاری به نام اسکیمر اقدام به کپی برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می کنند.

وی افزود: اسکیمر دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت های بانکی وجود دارد استفاده می شود. مجرم نیز در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم افزاری خاص در کارت های بانکی خام کپی رایت کرده و می تواند از حساب قربانی برداشت داشته باشد.

وی با ارائه توصیه مهم به مردم گفت: انجام عملیات بانکی توسط مشتری و دقت هنگام خرید می تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند ضمن اینکه رمز عبور را خود مشتری باید وارد نماید.

تصادف مرگبارمینی بوس دانش آموزان باتریلر

گروه حوادث/ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه گفت: در جریان تصادف مینی بوس حامل دانش آموزان در محور اراک- سلفچگان 20 نفر از دانش آموزان مصدوم و یک نفر نیز کشته شد.نعمت الله عزیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: حادثه ساعت 35: 15 روز شنبه اتفاق افتاد که طی آن مینی بوس حامل دانش آموزان مدرسه ای در زنجان با یک دستگاه تریلر تصادف کرد.14 مصدوم حادثه به بیمارستان مدرس ساوه و شش نفر نیز به بیمارستان شهید چمران انتقال داده شدند.عزیزی افزود: مینی بوس حامل دانش آموزان راهی قم بودند.به گفته وی دیروز 15 نفر از مصدومین ترخیص شدند، بقیه نیز تحت درمان هستند.