آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۵
سیاسی
۳

عراقچی: باید به سمت اقدامات عملی و ملموس از اجرای برجام پیش رویم

برگزاری چهارمین نشست کمیسیون مشترک «برجام» در «وین»

چهارمین کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان کشورهای 1+5 در سطح مدیران کل و معاونان وزیران خارجه این کشورها در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی، رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان این جلسه با تاکید بر اینکه باید به سمت اقدامات عملی و دستاوردهای ملموس از اجرای برجام پیش برویم، گفت: «امریکایی ها و اروپایی ها توضیحات مفصلی در خصوص اقداماتی که کرده اند و تلاش هایی که دارند انجام می دهند؛ برای اینکه اثرات رفع تحریم ها و همکاری های خودشان را نشان دهند و همکاری های اقتصادی با ایران آزاد شود، ارائه کردند».

معاون وزیر خارجه ایران گفت: ما متقابلادرباره همه ایراداتی که داشتیم و عدم به اصطلاح عمل موفقیت آمیز آنان در اجرای رفع تحریم ها و کوتاهی هایی که کرده اند و جاهایی که کار را نتوانستند خوب مدیریت بکنند و فضای بی اعتمادی که ایجاد کردند، بحث کردیم.

وی گفت: قرار بر این شد تا فاصله کمیسیون بعدی که ظرف سه ماه آینده خواهد بود در خصوص موضوعات و مشکلات مختلف در رفع تحریم ها، مانند مسائل بانکی؛ انتقال پول؛ تبدیل پول و تحریم های دیگری که هست و کم و بیش با آن مواجه بودیم جلسات کارشناسی برگزار کنیم. عراقچی افزود: «خواست تعدادی از کشورهای عضو 1+5 از طرف امریکایی این بود که روشنگری باید به صورتی باشد که یک مسیر کاملا روشنی را برای بنگاه های اقتصادی ایجاد کند و آنها را از تردیدها و نگرانی ها و دغدغه هایی که ناشی از برخوردهای گذشته است؛ خلاص کند.»