آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۵
اقتصادی
۶

گزارش

مصرف برق از پیش بینی پیشی می گیرد

براساس بررسی های صورت گرفته به نظر می رسد در روزهای آتی مصرف برق به بیش از 52 هزار مگاوات که پیش از این پیش بینی شده بود، برسد. آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به رکوردشکنی مصرف برق در روزهای گذشته تصریح کرد: پیش بینی شده بود میزان مصرف برق به 50 هزار مگاوات برسد، اما متاسفانه مشاهده شد که میزان مصرف به بیش از 50 هزار مگاوات رسید. کردی با بیان اینکه در این برهه از زمان مدیریت مصرف می تواند این وضعیت را سروسامان دهد، خاطرنشان کرد: صرفه جویی می تواند مهم ترین مساله برای گذر از خاموشی باشد.

نزدیک به 100 درصد وانت ها بی کیفیت اند!

9/98 درصد خودروهای وانت تولیدی در پایین ترین سطح کیفی قرار دارند. به گزارش ایسنا، براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 9/98 درصد وانت های تولیدی در خرداد ماه امسال (7595 دستگاه) تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده اند.

0/2 درصد وانت های تولیدی در خرداد ماه (16 دستگاه) نیز دو ستاره کیفی و 0/9 درصد (70 دستگاه) نیز سه ستاره کیفی را کسب کرده اند. هیچ یک از وانت های تولیدی نیز موفق به کسب چهار و پنج ستاره کیفی نشده اند. در روش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (آدیت)، تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه بندی یک تا پنج ستاره صورت می گیرد. در این مدل یک ستاره، پایین ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می دهد.