آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۵
جهان
۲۰

<داعش> مسئولیت اقدام جوان 17 ساله افغان را پذیرفت

حمله به مسافران قطار با تبر

داعش مسئولیت حمله یک جوان به مسافران یک قطار در جنوب آلمان را پذیرفت. این پناهنده 17 ساله افغان که شامگاه دوشنبه به مسافران قطار با تبر و چاقو حمله کرد، به ضرب گلوله پلیس کشته شده است.

به گزارش «ایران»، پلیس آلمان گفته است در نتیجه این حمله در شهر ورزبورگ سه نفر که گفته می شود اعضای یک خانواده چینی هستند، بشدت زخمی شده اند و یک نفر نیز زخم های سطحی برداشته است. رسانه ها در دقایق نخست حمله، تعداد زخمی ها را 21 نفر اعلام کرده بودند. یک روزنامه چینی اعلام کرده که مسافران مجروح هنگ کنگی بوده اند.

در ساعات ابتدایی اعلام شد که این جوان با یک خانواده آلمانی زندگی می کرده و در اتاق او پرچم داعش پیدا شده است. اما پلیس اعلام کرد: انگیزه این جوان پناهنده برای حمله به مردم را هنوز کشف نکرده است، هرچند ظهر روز گذشته داعش مسئولیت این اقدام را پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،«خواکیم هرمان» از مقام های بلندپایه استان باواریا به رسانه های آلمانی گفت: مهاجم یک پناهنده 17 ساله افغان بوده که در شهر اخسنفورت در آن مجاورت زندگی می کرده است.

با وجود حضور گسترده مهاجران در یک سال اخیر، آلمان برخلاف کشورهای همسایه اش کمترین میزان حملات تروریستی در سال های اخیر را تجربه کرده است. دوماه پیش نیز در حمله ای مشابه، مرد 27 ساله ای در شرق مونیخ در ایستگاه گرافینگ با چاقو به عابران حمله کرد، یک نفر را کشت و سه نفر دیگر را زخمی کرد. گفته شد که ارتباطی میان او و گروه های افراطی کشف نشده است. پلیس بعدها اعلام کرد که مهاجم مشکلات روانی و اعتیاد داشته است. آلمان در سال 2015 تقریبا یک میلیون مهاجر از جمله هزاران کودک را به عنوان پناهنده پذیرفته است. مردم عراق، افغانستان، سوریه و کشورهای شمال آفریقا بیشترین میزان پناهندگان به اروپا را تشکیل می دهند. پس از این حمله، انتقادها به سیاست باز آنگلامرکل در پذیرش مهاجران و نگرانی های امنیتی درباره اقدام «گرگ های تنها» (لقب داعش به طرفداران بی نام و نشانش در کشورهای مختلف که بدون هماهنگی سازمانی اقدام به اعمال تروریستی می کنند) افزایش یافته است