آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
اقتصادی
۴

عضو اتاق بازرگانی: رفت و آمد هیئت های تجاری فایده ای برای بخش خصوصی نداشت

یک عضو اتاق بازرگانی اظهار داشت: هزینه های زیادی برای رفت و آمد هیئت های تجاری صرف شد اما تا این لحظه کسی درباره نتیجه این رفت و آمدها پاسخگو نبوده است.

سید حسین معروف، در گفتگو با نسیم آنلاین بیان داشت: بعد از گذشت یک سال از عمر اتاق و سه سال از عمر دولت هر دو به این نتیجه رسیده اند که بحث عوامل داخلی دخیل در رکود فعلی بسیار بزرگ تر از عوامل خارجی است.

معروف تاکید کرد: به نظر بنده هیچ چیزی در این رفت و آمدهای تجاری عائد اتاق نشده است اما بهتر است هر چه زودتر اتاق این موضوع را شفاف کند که در نتیجه این رفت و آمدها چه چیزی نصیب بخش خصوصی و اقتصاد کشور شده است.

عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: در این موضوع نباید به تفاهم نامه اکتفا کرد بلکه باید روشن شود که در چه زمینه ای و در چه حوزه ای این تفاهم نامه به عمل و قرارداد منتهی شده است.

وی افزود: ما از قبل در این رابطه هشدار دادیم، اما از آن جا که مجموعه اتاق در خط و ربط دولت افتاده و محل اجرای منویات دولت شده بود، هیچ یک از این فریادها اثری نداشت. دائما هیئت های تجاری رفت و آمد می کردند و هزینه های زیادی صرف می شد اما در واقع تا این لحظه کسی پاسخگو نبوده است که نتیجه این رفت و آمدها چه شد.

این عضو اتاق بیان داشت: خبردار شدیم که اتاق در برگزاری هیئت های بعدی و تامین نفرات دچار مشکل شده، زیرا این رفت و آمدها برای افراد هزینه دارد و حالاناگهان متوجه شدند که بطور مثال 100 میلیونی که خرج سفر کرده اند تنها خرج یک سفر سیاحتی شده است در صورتی که چنانچه بدون هیئت می رفتند شاید نتیجه بهتری هم نصیبشان می شد!