آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
شهرستان ها
۷

امام جمعه فردوس: عزل پیامکی فرمانداران خراسان جنوبی سیاسی است

امام جمعه فردوس، عزل تعدادی از فرمانداران و بخشداران خراسان جنوبی را یک حرکت کاملاسیاسی، غیرکارشناسی و حتی غیراخلاقی اعلام کرد و گفت: این امر با سیاست های دولت تدبیر و امید همخوانی ندارد و عجولانه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در جمع خبرنگاران با انتقاد شدید از عزل فرمانداران و بخشداران این استان اظهار داشت: عزل تعدادی از فرمانداران و بخشداران خراسان جنوبی توسط استاندار جدید در ماه نخست خدمت وی نتیجه انتخاب استاندار غیربومی و ناآشنا به مسائل استان است و این امر به نفع دولت و استان نیست.

وی با اشاره به اینکه جابه جایی فرمانداران نیاز به فرصت حداقل یک ماهه دارد گفت: در بدو ورود استاندار جدید معتقد به این بودم که انتخاب استاندار باید با هماهنگی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت می گرفت و فردی بومی از بین نخبگان استانی و آشنا به مسائل استان معرفی می شد تا امروز گرفتار عزل پیامکی تعدادی از فرمانداران و بخشداران نمی شدیم.

امام جمعه فردوس افزود: چه خوب بود عزل فرمانداران و بخشداران بر مبنای شایسته سالاری صورت می گرفت و برای انتخاب محل جدید و اسکان خانواده به مدیران معزول حداقل یک ماه مهلت داده می شد بنابراین بنده این رفتار استاندار خراسان جنوبی را یک حرکت کاملاسیاسی، غیرکارشناسی و حتی غیراخلاقی می دانم. وی از استاندار خواست تا انتخاب فرمانداران جدید با مشورت نمایندگان مردم در مجلس صورت پذیرد و مسئولان فردوس منتظر تجدیدنظر در این موضوع هستند.

استاندار خراسان جنوبی یک شنبه شب گذشته در اقدامی فوری شماری از فرمانداران و بخشداران خراسان جنوبی را برکنار و حکم 3 فرماندار شهرستان های مختلف و 5 بخشدار را صادر کرد.

نماینده منتخب مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس صحبت های انجام شده با استاندار قول دادند که تعیین فرمانداران با نظر نمایندگان محقق شود.

نظر افضلی با بیان اینکه پیرامون جابه جایی های صورت گرفته با نمایندگان استان هیچگونه مشورتی نشده است، بیان داشت: هرچند انتصابات صورت گرفته موقتا در حد سرپرستی است ولی چه خوب بود که این تغییرات نیز با مشورت نمایندگان صورت می پذیرفت.

وی اعلام کرد: به گفته استاندار به فرمانداران کنونی نامه ای نوشته اند مبنی بر سکونتشان در محل خدمت، که آنها حاضر به سکونت نشدند و همین امر نیز سبب تغییراتی در استان شده است و امیدواریم هدف سیاسی خاصی پشت پرده این انتصابات نباشد.